پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به هفته حجاب و عفاف گفت: در فصل تابستان مسافرانی به شهر اولبن‌ها می‌آیند که از همه عزیزان درخواست داریم در هر حال شأن شهراولین‌ها را رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز در مصلای اعظم امام خمینی(ره) در اعلام مناسبت‌های تقویمی کشور، به روز قلم اشاره و اظهار کرد: قلم سالم به قدری با ارزش است که خداوند در سوره نون والقلم به آن اشاره کرده و قسم یاد کرده است. 

وی افزود: این موضوع اهمیت زیادی دارد که حرف درست و راستی زده شود و آن چیزی که برای دین و اسلام است، نوشته و منتشر شود. 

آل‌هاشم با تاکید به اینکه قلم، آینده و گذشتگان را به هم وصل می‌کند، افزود: با این این امر، آیندگان از تجارب گذشتگان بهره‌مند می‌شوند.

امام جمعه موقت تبریز به قلم‌هایی به ارزش خون شهدا اشاره کرد و گفت: این قلم‌ها در رابطه با اسلام، دین، شهدا و انقلاب است که باید رعایت شود و مدنظر باشد.

وی با بیان اینکه علما فقط افراد معمم نیستند بلکه هر کسی وظیفه‌ای دارد، افزود: اساتید، پزشکان، مهندسان و هر فرد دارای هنر باید وظیفه خود را شناخته و بداند صاحبان قلم شاید روزی از نباشند ولی اثرشان باقی است. 

خطیب موقت نماز جمعه تبریز اذعان کرد: اکتشافات و اختراعات سالم ماندگار است و جزو اثرات صاحبان قلم و هنرمندان آنهاست.

وی خاطرنشان کرد: امروز سالگرد درگذشت عالم جلیل‌القدر حاج سیدجواد حسینی خامنه‌ای، پدر رهبر معظم انقلاب است که در سال ۱۳۶۵ رحلت کردند که  پناهگاه مومنان در مشهد مقدس بودند. 

امام جمعه موقت تبریز در ادامه به سالگرد درگذشت فقیه نامدار، میرزا جواد تبریزی اشاره کرد و گفت: این عالم مدت‌ها مورد توجه علما و شعیان بودند و در سال ۱۳۸۵ رحلت کرد. 

وی هفته عفاف و حجاب را در این هفته مورد اشاره قرار داد و گفت: این روز یادآور کشف حجاب توسط رضا شاه قلدر است که بعد از انقلاب هفته عفاف و حجاب نامگذاری شد و امیدواریم دختران و زنان ایران اسلامی عفاف و حجاب را بیشتر رعایت کنند و حضرت زهرا(س) را الگو قرار دهند.

خطیب موقت نماز جمعه تبریز ادامه داد:در فصل تابستان مسافرانی به شهر اولبن‌ها می‌آیند کع درخواست داریم این عزیزان در هر حال شأن شهر اولین‌ها را رعایت کنند.

وی در ادامه ابراز کرد: اهمیت پرداخت مالیات بسیار زیاد است و باید به صورت متعارف پرداخت شود. 

 آل‌هاشم با تاکید به اینکه مدافعان حرم و جبهه مقاومت همیشه در یاد مردم هستند، گفت: باید کمک به آنها در همه حال مدنظر باشد،امیدواریم هر کسی به اندازه توان خود به آنها کمک کند. 

وی در ادامه شهادت امام جعفرصادق(ع) را یادآور شد و گفت: ایشان 25 شوال رحلت کردند و لازم است مومنان به مواضع و جملات ایشان توجه کافی کنند. 

 آل‌هاشم با اشاره به جملاتی از امام جعفر صادق(ع) توصیح داد: ایشان فرموده‌اند که افراد بی‌ایمان حیا ندارند و واجبات خود را ترک می‌کنند،این امر زمینه گناه ایجاد می‌‌کند.

خطیب موقت نماز جمعه تبریز افزود:البته داشتن حیا زن و مرد ندارد و همه باید مراعات کنند. 

وی در پایان اعلام کرد: امام جمعه تبریز برای تودیع و معرفی امام جمعه شهرستان آذرشهر،عازم این شهرستان شدند به همین دلیل امروز در نماز حضور ندارند.

 



تاريخ : 15 / 4 / 1397برچسب:, | 23:59 | نویسنده : میثم

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

اقامه خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه 15 تیرماه1397 تبریز به امامت آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم امام جمعه موقت تبریز

 



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

قیام 29 بهمن تبریز ، خط بطلان بر حیات رژیم طاغوت

امام جمعه موقت تبریز گفت : قیام 29 بهمن تبریز در سال 56 روند پیروزی انقلاب اسلامی را سرعت بخشید و برحیات رژیم طاغوت خط بطلان کشید.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آیت الله سید محمد تقی آل‌ هاشم امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به این که قیام مردمقیام 29 بهمن تبریز ، خط بطلان بر حیات رژیم طاغوت تبریز در تاریخ انقلاب اسلامی فراموش نشدنی است ، افزود: این حرکت بزرگ مردم آذربایجان عامل اصلی به ثمر نشستن انقلاب اسلامی شد.
وی گفت : قیام مردم تبریز در 29 بهمن سال 1356با هدایت شهید محراب آیت‌الله قاضی طباطبایی روی داد و شهرهای دیگر نیز به تبع این قیام مشت محکمی بردهان رژیم شاهنشاهی زدند.
خطیب نماز جمعه تبریز افزود: مردم آذربایجان شرقی امسال هم همانند سال‌‌های قبل برای گرامی داشت روز 29 بهمن و تجدید بیعت با ولی امر مسلمین به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی می روند.
آیت الله محمد تقی آل‌ هاشم همچنین با قدردانی از حضور مردم ایران و آذربایجان‌ شرقی در راهپیمایی 22 بهمن امسال گفت: مردم در این روز پیام رهبر معظم انقلاب را با جان و دل درک کردند و بار دیگر با حضور آگاهانه صحنه بی بدیل و تماشایی خلق کردند که پاسخ دندان شکنی به یاوه گویی های استکبار جهانی بود.
وی با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه دوم تصریح کرد: مراسم عزاداری های ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را باید در شأن این بانوی بزرگ برگزار کنیم.
آیت الله آل هاشم ادامه داد: ایشان در تمام ابعاد فردی و اجتماعی الگوی سعادتمندی برای زنان و مردان هستند و بعد شخصیتی و کرداری این بانوی بزرگ باید مدنظر مسلمانان باشد که سعادت دنیا و آخرت در پیروی از منش و رفتار دختر رسول خداست.

اخبار مرتبط با موضوع :

خبرگزاری جمهوری اسلامی: قیام 29 بهمن تبریز پیروزی انقلاب اسلامی را تسریع کرد

خبرگزاری مهر: قیام تبریزی‌ها نقطه عطفی در تاریخ انقلاب بود/ مردم حماسه آفریدند

خبرگزاری تسنیم : مردم آذربایجان ۲۹ بهمن با مقام معظم رهبری تجدید بیعت می‌کنند

خبرگزاری فارس : قیام ۲۹ بهمن تبریز نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است

خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا): قیام "29" بهمن مردم تبریز در سال ۵۶ انقلاب را بیمه کرد

 ائل پرس : قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز ستون فقرات رژیم پهلوی را شکست

 



تاريخ : 27 / 11 / 1396برچسب:, | 23:29 | نویسنده : میثم

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

اقامه نماز جمعه27 بهمن 1396 تبریز به امامت حضرت آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم امام جمعه موقت تبریز

 



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

امام جمعه موقت تبریز گفت : زلزله غرب کشور داغ بزرگی بر دل مردم ایران گذاشت اما هم وطنان با کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود وحدت و همدلی خود را به جهان نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آیت‌ الله سید محمد تقی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز افزود : زلزله دلخراش استان امام جمعه موقت تبریز:کمک به زلزله زدگان ، نماد وحدت ملیکرمانشاه و سرپل ذهاب مصیبتی بود که دل همه را به درد آورد و امیدواریم مردم سراسر کشور لوازم و وسایل مورد نیاز زلزله زدگان این خطه از کشورمان را فراهم کنند.
خطیب موقت نماز جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه ها سالگرد ارتحال علامه جعفری را تسلیت گفت و افزود:علما و فقهایمان نعمت بزرگ و افتخار برای عالم اسلام و منطقه هستند و برای بزرگداشت این عالم بزرگوار اول آذر به همت دانشگاه هنر اسلامی کنگره ای در مصلای حضرت امام خمینی ره برگزار خواهد شد.
وی سالگرد آزادسازی سوسنگرد را نیز گرامی داشت و گفت: عامل پیروزی در این نبرد و آزاد سازی سوسنگرد وحدت نیروهای مسلح اعم از سپاه و ارتش و بسیج ،جهاد سازندگی و عشایر غیور بودند.
آیت الله آل هاشم همچنین هفته بسیج را فرصتی برای قدردانی از زحمات بسیجیان بیان کرد و ادامه داد : بسیج از آغاز انقلاب در حفظ ارزشها و پاسداشت دستاوردهای انقلاب میدان داری کرده است.
امام جمعه موقت تبریز به هفته  وقف نیز اشاره کرد و گفت: وقف سنتی پسندیده و حسنه جاریه است که مصارف مخصوصی دارد و آثار نیک آن واقفش را پس از مرگ نیز بهره مند می کند.
وی در ادامه خطبه ها با تاکید بر ضرورت استفاده از جوانان مومن و انقلابی در اداره کشور خاطرنشان کرد : باید مسئولان با اعتماد به جوانان که تضمین‌کننده انقلاب هستند ، امور کشور را به دست آنها بسپارند.



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه۲۶ آبان تبریز به امامت آیت الله سید محمدتقی آل هاشم امام جمعه موقت تبریز

 



تاريخ : 7 / 7 / 1396برچسب:, | 14:13 | نویسنده : میثم

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

 
آیت الله آل هاشم:

عزاداری دهه محرم نمایش وحدت شیعیان است

امام جمعه موقت تبریز گفت: مردم ایران تنها با عزاداری و نمایش وحدت در مجالس عزاداری جواب استکبار و اطرافیانش را می‌دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان این‌که شکوه عزاداری ملت ایران در ایام محرم و صفر پاسخی کوبنده به یاوه‌گویی دشمنان است، اظهار داشت: عزاداری‌های شیعه جواب اصلی به استکبار و علاقه‌مندان به غرب است.

وی با اشاره به یاوه‌گویی‌ اخیر رییس جمهور آمریکا علیه ملت ایران در مجمع عمومی سازمان ملل خاطرنشان کرد: داد و بیداد ترامپ علیه ایران، نشان از استیصال ایالات متحده در مقابله با نفوذ افکار و اندیشه های انقلابی ملت ایران است، ترامپ هرکاری بکند نمی تواند مانع صدور آرمان های انقلابی ایران اسلامی شود.

امام جمعه موقت تبریز با بیان این‌که مردم ایران تنها با عزاداری و نمایش وحدت در مجالس عزاداری جواب استکبار و اطرافیانش را می‌دهند، افزود: دشمنان بدانند که ملت ایران مدافع صلح و مخالف جنگ‌افروزی در منطقه و جهان است، اما اگر احساس کند تهدیدی کشورشان را به مخاطره انداخته است، به مقابله با متجاور می پردازد.

آیت الله آل هاشم در ادامه با اشاره به ایام عزاداری و سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) و برگزاری آئین‌های مختلف مذهبی در نقاط مختلف کشور اظهار داشت: خوشا به سعادت افرادی که قدردان این روزها بوده و بهترین استفاده را خواهند برد، اگر عزاداری بر مصائب اهل بیت از روی اخلاص باشد، به یقین ثمرات معنوی بسیاری خواهد داشت.

وی خطاب به متولیان هیأت‌های حسینی آذربایجان گفت: سعی کنید در اجرای برنامه های مذهبی اصول‌ و سنت‌های اصیل را مورد توجه قرار دهید و اجازه ندهید عده‌ای با خرافه‌پراکنی و برخی بدعت‌های نابجا عامل ایجاد انحراف در مجالس مذهبی شوند.

امام جمعه موقت تبریز با تشریح فضائل بسیار گریه بر مصائب اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه شهدای کربلا یادآور شد: امام حسین(ع)  تا آخرین لحظه حیات برای احیای دین جدش رسول الله جهاد کرد و برای برپایی فصائل فراموش شده اسلام به ویژه امر به معروف و نهی از منکر با یزیدیان مقابله کرد.

وی با تأکید بر این‌که عزاداری برای اهل بیت مستحب است، اما ادای نماز فریضه‌ای واجب و الهی می باشد، تصریح کرد: خوشا به حال افرادی که در وقت کاری و کسب روزی زمانی را برای اقامه نماز خود بگذارد و هدف اصلی سیدالشّهدا را مدنظر گیرند که برای چه موضوعی قیام عاشورا رُخ داد.

آیت الله آل هاشم با تاکید بر اینکه ثمره عزاداری برای ائمه اطهار بایستی زندگی سعادتمند و موردپسند آن بزرگواران در دنیا باشد، گفت: اگر زندگی مؤمن در دنیا مورد رضایت الهی باشد، تمام حرف‌ها، گفته‌ها، کارها و رفتارهایش الهی می شود. در چنین صورتی سعادت دنیا و آخرت شامل حال فرد خواهد شد.

امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخاب استاندار جدید آذربایجان‌شرقی از سوی هیأت دولت اظهار داشت: با انتصاب استاندار سابق به عنوان معاون سیاسی وزیر کشور و معرفی استاندار جدید نشان از ادامه موفقیت‌های فرزندان آذربایجان است که باعث افتخار و پیشرفت در استان شده است.

وی با اشاره به فرارسیدن روز آتش نشان نیز گفت: نمونه جانفشانی آتش‌نشانان را می‌توان حادثه پلاسکو عنوان کرد که شهدای زیادی داده شد، این جهادگران تا مقام شهادت برای حفاظت از جان و مال مردم پیش می‌روند و لازم است دولت نسبت به تأمین مطالبات این قشر تلاشگر همت داشته باشد.

 

 



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

امام جمعه موقت تبریز گفت : خون سرخ شهیدان کربلا عامل احیا و ماندگاری اسلام ناب محمدی شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با تشریح اهداف قیام اباعبد الله امام جمعه موقت تبریز : قیام عاشورا ، احیاگر دین اسلامالحسین (عله السلام ) افزود: نهضت عاشورا برای همیشه تاریخ ، اسلام را زنده و آن را ماندگار کرد و ما نیز باید با توان توان از اسلام حفاظت کنیم.
وی افزود: حضرت اباعبد الله الحسین (ع) برای احیای نماز، امر به معروف و نهی از منکر و ایستادگی در برابر ظلم  ظالم قیام کرد و باید همه شیعیان و آزادگان جهان از این فرهنگ حفاظت و حراست کنند.
خطیب موقت نماز جمعه تبریز  با بیان اینکه خانواده‌های شهدا بهتر می‌دانند که امام حسین (ع) و یاران وانصاراش چه مصیبتی را در کربلا متحمل شده اند، گفت:  باید از فرصت محرم و صفر برای حفظ و حراست از ارزش‌های اسلامی و پایداری اسلام ناب محمدی بهره بگیریم.
امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به انتصاب استاندار جدید آذربایجان شرقی از خدمات 4 ساله جبارزاده در مدیریت استان تقدیر کرد.
وی ابراز امیدواری کرد : استاندار جدید آذربایجان شرقی با تلاش مضاعف ،منشا خیر و برکت و خدمات شایسته برای مردم آذربایجان باشد.
آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم  به آغاز هفته نیروی انتظامی در روز های آینده اشاره کرد و با گرامی داشت این هفته از زحمات نیروهای نظامی ، انتظامی و امنیتی قدردانی کرد.
وی افزود:  همه مردم باید با نیروهای امنیتی و انتظامی همکاری کنند تا امنیت و آرامش   بیش از گذشته در کشور حاکم شود.
امام جمعه موقت تبریز به روز جهانی سالمندان نیز اشاره کرد و گفت: پدران و مادران به عنوان بزرگان جامعه باید مورد احترام بیش از پیش قرار گیرند چرا آنان نعمت خداوند برای ما هستند.
آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم  روز آتش‌نشانی را گرامی داشت و خاطرنشان کرد : آتش‌نشانان در حوادث مختلف حافظ جان و مال مردم هستند و در این راه با ایثار و از خود گذشتگی خدمت می کنند.

اخبار مرتبط :

خبرگزاری تسنیم : قیام عاشورا اسلام را برای همیشه در تاریخ احیا کرد

خبرگزاری دانشجویان ایران : عزاداری‌های محرم پاسخ محکمی به دشمنان اسلام است

خبرگزاری مهر : ضرورت همکاری مردم با نیروهای امنیتی و انتظامی در تاسوعا و عاشورا

خبرگزاری شبستان : سنت های اصیل عزاداری حفظ شوند

خبرگزاری جمهوری اسلامی : عزاداری های دهه محرم جوابی به توطئه دشمنان است

خبرگزاری فارس : مقابله با استکبار هدف اصلی قیام عاشوراست



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

امام جمعه موقت تبریز گفت: برخی مردان همسران خود را به بی‌حجابی و بدحجابی تشویق می‌کنند که باید گفت هر دو آن‌ها در برابر خداوند پاسخگو و مسئول خواهند بود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدتقی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه امروز که در مصلی اعظم امام خمینی (ره) برگزار شد اظهار داشت: بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه قطعا آثار منفی به دنبال دارد و به همین جهت در دین اسلام به رعایت آن برای بانون تاکید بسیاری شده است و باید تمام افراد و بانوان نسبت به حجاب و عفاف مقید باشند.

وی ادامه داد: هم‌چنین برخی مردان همسران خود را به بی‌حجابی و بدحجابی تشویق می‌کنند که باید گفت هر دو آن‌ها در برابر خداوند پاسخگو خواهند بود چرا که تاثیرات مخربی در جامعه برجای می‌گذارند.

آیت‌الله آل‌هاشم در ادامه سخنان خود به فرا رسیدن روز ادبیات کودک و نوجوان اشاره کرد و اعلام داشت: تربیت کودکان مسئله بسیار مهمی است و به همین جهت باید معلمان و پدر و مادرها در تربیت فرزندانی صالح برای جامعه از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

امام جمعه موقت تبریز همچنین در ادامه از درگذشت پدر مقام معظم رهبری در ۱۵تیرماه یاد کرده و افزود: بی‌شک ایشان یک عالم پرهیزکار بودند که فرزندی تربیت کردند که ولی فقیه مسلمانان است.

وی ادامه داد: باید جایگاه علمای بزرگ و تاثیرگذار برای جوانان تبیین و معرفی شود.

وی در ادامه به فرا رسیدن روز قلم اشاره کرد و تاکید کرد: اهمیت قلم بسیار زیاد است چراکه حتی در قرآن به آن قسم یاد شده است و خوش به حال کسانی که می‌توانند به وسیله قلم باقیاتی از خود در این دنیا برای دیگران برجای بگذارند.

آیت‌الله آل‌هاشم اضافه کرد: همچنین برخی اصحاب قلم جوهر خود را به خون آغشته کرده‌اند که در نهایت توانسته‌اند یادگاری‌های ارزشمندی برای این جامعه اسلامی به جای بگذارند.

وی در پایان با اشاره به روز قوه قضائیه و اهمیت امر به معروف در جامعه اسلامی تشریح کرد: مقام معظم رهبری همواره به اهمیت امر به معروف تاکید کرده‌اند و خواستار شده‌اند هر دستگاه و هر شخصی که در امکانش باشد باید به امر معروف در جامعه بپردازد.

 



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی مناسب‌ترین راهبرد برای حل مشکلات اقتصادی است ، گفت: اقتصاد مقاومتی زمینه ساز توسعه پایدار در کشور است.

اقتصاد مقاومتی مناسب‌ترین راهبرد برای حل مشکلات اقتصادی استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازتبریز ؛آیت الله  آل هاشم در خطبه های نماز جمعه اولین جمعه سال 96 در مصلی اعظم امام خمینی(ره) تبریز با تبریک فرا رسیدن سال جدید گفت: این سال را مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال جوانان نامگذاری کرده اند.
 
وی با بیان اینکه باید در قبال این شعار سال تلاش کنیم تا منویات مقام معظم رهبری تحقق یابد، افزود: با تولید جنس مرغوب می توان به احقاق شعار سال تلاش کرد و دولت باید به حمایت از تولیدکنندگان توجه کنند.
 
امام جمعه موقت تبریز در صورتی که تولید رونق یابد بحث اشتغال جوانان خود به خود حل می شود، گفت: اگر تولید داخلی مرغوب باشد و افزایش یابد، بیکاری از بین رفته و استعدادها شکوفا می شود.
 
وی با اشاره به هوش بالای مردم کشور، افزود: کار تنها به کار اداری مرتبط نیست و نوآوری می تواند چرخه اقتصادی جامعه را گسترش دهد.
 
امام جمعه موقت تبریز به تاکید دوم رهبر فرزانه انقلاب در اولین روز سال جدید اشاره کرد و افزود: رویدادهای انتخاباتی دوازدهمین دوره رئیس جمهوری نیز پر اهمیت بوده و فرصتی است تا با خلق حماسه ای حضور مردمی در این حماسه داشته باشیم و یقین بدانیم که روند و پیشرفت انقلاب و موضوعات داخلی کشور و مسائل خارجی کثرت شرکت کنندگان با این انتخابات بسیار اهمیت دارد.
وی افزود: انتخابات مظهر حماسه سیاسی برای کشور است و مردم باید برای حضور همانند اوایل انقلاب صف بکشند.
 
آل هاشم با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات پاسخ کوبنده به دشمنان خواهند داد که ما پشت انقلاب خود ایستاده ایم و با رای خود توطئه های دشمن را خنثی خواهیم کرد، افزود: نباید حضور خود در انتخابات را بی ارزش بدانیم بلکه هر رای پاسخ کوبنده به دشمنان در کمین نشسته خواهد بود.
وی در تشریح مناسبت های روز تصریح کرد: دوم فروردین سالروز عملیات فتح المبین است و در این روز رزمندگان بزرگی شرکت کردند و شهدای زیادی را تقدیم اسلام کردیم.
امام جمعه موقت تبریز افزود: همچنین این روز را روز جهانی آب نیز نامگذاری کرده اند که آب بزرگ ترین نعمت برای انسان ها است و باید در صرفه جویی آن دقت کنیم و نگوییم کنتور آب کار می کند و هزینه آن را پرداخت خواهیم کرد بلکه خداوند نیز در قرآن بر حیاتی بودن این نعمت تاکید فراوان داشته اند.
 
وی خاطرنشان کرد: در استانه ماه مبارک رجب قرار گرفته ایم و این ماه جزو ماه های استغفار است و هر کسی در اعتکاف این ماه شرکت کند و روزه بگیرد گویی چندین بار به حضور پیغمبر رفته و گناهانش در پیشگاه خداوند بخشیده می شود.
 
آل هاشم با اشاره به اولین شب جمعه ماه رجب، تصریح کرد: این شبی که نباید مردگان خود را فراموش کنیم و باید یادی از آنها بکنیم.
 
وی ادامه داد: روز جمعه اول ماه رجب ولادت امام محمد باقر(ع) است که نقش بسیار زیادی در تشییع و پایبندی اسلام ناب محمدی داشته اند و همچنین ولادت امام جواد الائمه، ولادت امیرالمومنین را در چند روز آینده خواهیم داشت و البته شهادت حضرت زینب به روایتی نیز خواهیم داشت.
امام جمعه موقت تبریز در پایان از زحمات کادر درمانی و فوریت های پزشکی، هلال احمر، نیروی انتظامی و سایر ارگان ها برای سفرهای نوروزی گفت: این روزها آنها برای امنیت بی نظیر کشور ما تلاش می کنند و از خانواده خود دور هستند.
 
وی در بخش دیگر خطبه ها با اشاره به خدا به داد افرادی برسد که در این دنیا سرشان را گرم معصیت کرده و به حرام مشغول هستند، گفت: روزی این دنیا برای همه افراد به پایان می رسد و پدرها و مادرها، همسران و فرزندان از ما جدا خواهند شد ولی خدا هیچ گاه جدا شدنی نیست.
امام جمعه موقت تبریز افزود: تربیت فرزندان صالح زینت برای خدا هستند و تربیت فرزندان صالح نوعی یاد خداوند است.
 
وی با بیان اینکه مال حلال جمع کنید و در اختیار فرزندان خود قرار دهید، گفت: باید به مال و فرزندان حلال و صالح خود افتخار کنید و این دو موضوع عزت برای افراد است.
 
آل هاشم با یادآوری اینکه ثروت از حرام مغفول است و عقاب و عذاب در پی خواهد داشت، ادامه داد: خداوند در قرآن کریم مؤمنان را بدون خطاب و واسطه موعظه کرده اند و آنها را مستقیم مورد خطاب قرار داده تا آگاه شوند.
 
وی تاکید کرد: اثر انگشت همه با یکدیگر فرق دارد و با این دست ها شهادت خواهند داد پس باید دقت لازم را انجام دهیم.
 
باید در قبال پایمال کردن حقوق افراد توسط فرزندانمان طرفداری نکنیم و این تضییع حقوق توسط فرزندمان را قبول کنیم.
 
امام جمعه موقت تبریز خاطرنشان کرد: نباید به هر چیزی که آگاهی نداریم شهادت دهیم و تهمت به کسی بزنیم و خوشا به سعادت افرادی که عدالت را ار قبال فرزندان و اقوام خود نیز رعایت میکنند و اگر حقی را ناحق کرده اند طرفداری از آنها نکنند.
 
اخبار مرتبط:
 


تاريخ : 29 / 11 / 1395برچسب:, | 16:58 | نویسنده : میثم

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

امام جمعه موقت تبریزازمسئولان کشور خواست با خدمت به مردم به وظیفه خود درقبال حضور ملت ایران در صحنه های انقلاب اسلامی عمل کنند.

امام جمعه موقت تبریز : مسئولان دین خود را به مردم ادا کنندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛آیت الله محمد تقی  آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز گفت : مردم در چهاردهه گذشته دین خود را در حفظ و حراست از انقلاب اسلامی ادا کرده اند و  وظیفه دولت‌مردان است که با خدمت به مردم نشان دهند دلسوز نظام هستند.
وی افزود: مشکلات اقتصادی برای اقشار ضعیف شکننده است و  دولتمردان باید مشکلات معیشتی مردم  را حل و بیکاری را مهار کنند.
خطیب موقت نماز جمعه تبریز با اشاره به راهپیمایی گسترده و شکوهمند مردم در 22 بهمن، امسال تاکید کرد: ملت با حضور میلیونی‌  خود آبروی نظام را حفظ کرد و پاسخ تهدیدات دشمنان را به نحو احسن داد.
آیت اله آل‌هاشم گفت:تاریخ انقلاب اسلامی نشان می دهد هرچقدر تهدیدات دشمنان بیشتر می شود، مردم نیز  در صحنه‌ها بیشتر حضور می یابند و پاسخ یاوه گویی دشمنان را می دهند و نمونه بارز آن جواب دندان شکن مردم به رئیس جمهور جدید امریکا در 22 بهمن امسال بود.
وی از حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن که مایه آبروی انقلاب و ایران اسلامی شد قدر دانی و خاطرنشان کرد :  این عظمت و شکوه در راهپیمایی امسال کمر دشمن را شکست و غیرت و بصیرت مردم آذربایجان را در تبعیت از ولایت فقیه  به نمایش گذاشت.
امام جمعه موقت تبریز به دیدار اخیر مردم آذربایجان با رهبرمعظم انقلاب اشاره کرد و گفت: ایشان در این دیدار بیانات گوهر باری داشتند که بیان این مطالب در جمع مردم آذربایجان نشانگر لطف و عنایت معظم له به مردم همیشه در صحنه و با بصیرت آذربایجان شرقی است.
آیت الله آل‌هاشم افزود: رهبر معظم انقلاب حماسه ۲۹ بهمن سال 1356را به عنوان درس بزرگ برای همه آحاد جامعه دانستند و نقش این رویداد تاثیر گذار و مهم را در پیروزی انقلاب اسلامی متذکر شدند.
خطیب موقت جمعه تبریزبه نقش روحانیت و مردم تبریز در این حماسه ماندگار اشاره کرد و افزود : نباید یادِ آیت‌الله قاضی طباطبایی را فراموش کنیم چرا که مردم تبریز در گرامیداشت چهلم مردم قم نقشه‌های دشمن را خنثی کردند و این مردم با هدایت آیت الله قاضی طباطبایی یا همان خمینی آذربایجان در صحنه حضور یافته و به ندای امام روح الله لبیک گفتند.
وی به  ایام فاطمیه هم اشاره کرد و گفت: روزهای عزاداری حضرت فاطمه‌ زهر ا(س) روزهای دفاع از مظلومیت فرزند پیامبر اکرم (ص) و همسر امام اول شیعیان(ع) است که باید با برپایی آیین های مختلف یاد آن مظلومه شهیده گرامی داشته شده و نقش ایشان در دفاع از حریم ولایت تبیین شود.
آیت الله آل‌هاشم با گرامیداشت مقام خواجه نصیرالدین طوسی، پنجم اسفند ماه را به تمام مهندسان تبریک گفت و از تلاش آنان قدردانی کرد.

 اخبار مرتبط با موضوع:

پایگاه اطلاع رسانی آناج : دولت‌مردان با خدمت به مردم نشان دهند دلسوز نظام هستند/ قیام 29 بهمن تبریز و یادِ آیت‌الله قاضی نباید فراموش شود

خبرگزاری رسا : آشتی ملی با وجود اقتدار ایران اسلامی بی معنا است



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

تبریز - ایرنا - امام جمعه موقت تبریز با تاکید بر حفظ وحدت و همدلی بین مسئولان نظام، گفت: مسئولان در هر رده ای از رسانه ای کردن اختلافات جزئی و داخلی پرهیز کنند و فقط به فکر خدمت به مردم باشند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سیدمحمد تقی آل هاشم در خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز با بیان اینکه در آستانه انتخابات باید با آرامش و همدلی به پیشواز آن برویم، خاطر نشان کرد: مسئولان اختلافات شخصی را بین خودشان حل کنند و با همدلی ضمن خدمت به مردم، در اجرایی کردن دستورات رهبر معظم انقلاب بکوشند.
آیت الله آل هاشم با اشاره به برگزاری مراسم چهلم جانباختگان حادثه قطار تبریز - مشهد، گفت: از مسئولان انتظار هست تا پایان کار ابعاد مساله را بررسی و با جدیت نتایج حاصله را به اطلاع عموم مردم و خانواده های داغدار برسانند.
وی همچنین با اشاره به مناسبت های هفته از جمله 17 دی سالروز کشف حجاب توسط رضاخان اظهار کرد: رضاخان با برداشتن حجاب از سر زنان مسلمان به عفت زنان مومن لطمه وارد کرد اما در نهایت خودش و خاندانش سرنگون شد و قیام مردمی ملت ایران دودمان آناه را برچیده و انقلاب اسلامی را به ثمر رساند.
امام جمعه موقت تبریز همچنین با اشاره به 19 دی سالگرد قیام مردم قم بر علیه رژیم پهلوی در سال 1356 گفت: رژیم شاه قیام مردمی را به خاک و خون کشید اما دامنه اعتراضات شدت یافته و به سراسر کشور انتقال دادند که سبب سرنگونی رژیم پهلوی شد.
آیت اله آل هاشم ادامه داد: اولین شهری که برای شهدای قم مراسم چهلم برگزار کرد شهر تبریز بود که این اقدام شجاعانه مردم آذربایجان سرمشقی برای تمام شهرهای کشور شد تا بر علیه ظلم و جور به پا خیزند.
خبرنگار: نعمت مرادپور ** انتشاردهنده:محمد رستگار

 

اخبار مرتبط:

خبرگزاری فارس :

تسریع در تعیین تکلیف مقصران حادثه ریلی تبریز- مشهد/ پرهیز از رسانه‌ای کردن اختلافات مسؤولان

خبرگزاری مهر : مسئولان اختلافات را رسانه ای نکنند

خبرگزاری صدا و سیما : مسئولان کشور از اختلاف بپرهیزند

 خبرگزاری ایسنا : عفت و تقوای زنان، رضا شاه و پسرش را از میان برداشت

 



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

امام جمعه موقت تبریز با تأکید بر اینکه در بسیج هیچ‌گاه بن بست وجود ندارد، گفت: نام بسیج، هر انسان افسرده و ناامیدی را هم امیدوار و با نشاط می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محمدتقی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به تقوای الهی و رسیدن به این واجبات اظهار کرد: رسیدن به تقوای الهی در گرو عمل به واجبات الهی و اجتناب از محرمات است.

وی با تاکید بر اینکه انسان باید حرف شنوی داشته باشد و دین مقدس اسلام از ابتدا تا به امروز با شنیدن و عمل کردن بوده است، گفت: بزرگ‌ترین موعظه کننده خداوند است و در آیات فراوانی در قرآن کریم به آن اشاره کرده است.

امام جمعه موقت تبریز خاطرنشان کرد: اگر مومنی به موعظه‌های پروردگار عالم عمل کند و گوش فرا دهد به سعادت دنیا خواهد رسید.

وی با استناد به آیه شریفه 57 سوره یونس مبنی بر اینکه خداوند به مردم توصیه کرده است که ار تمام مکان و زمان هر وقت موعظه خداوند به گوشتان رسید به آن عمل کنید؛ زیرا حرف شنوی سعادت دنیا و آخرت را به ارمغان می‌آورد.

آل‌هاشم با بیان اینکه آرامش قلب‌ها با عمل به حرف خداوند تامین می‌شود، افزود: حرف شنوی و عمل به آن رحمتی برای خداوند است.

وی به آیه شریفه 58 سوره نسا اشاره کرد و گفت: خداوند در این آیه به تمام مسلمانان می‌فرماید که من موعظه و نصیحت خوبی برای شما می‌کنم و یقین داشته باشید چیزی از نظر من پنهان نبوده و اگر فردی معصیت می‌کند و یا فردی در حال عبادت است برای ما آشکار است.

خطیب جمعه این هفته تبریز، روایتی از پیغمبر را یادآور شد و گفت: خداوند از پیغمبران خود خواسته است گناهکاران را با خداوند آشتی دهند و کاری کنند به سگی خداوند بروند زیرا خدا توبه، توبه کنندگان را می‌پذیرد.

وی سپس به تفسیر آیه مبارک 13 سوره لقمان پرداخت و گفت: خداوند در این آیه به چگونگی تربیت فرزندان توصیه کرده است و در آن تاکید کرده‌اند که به فرزندان خود بگوئید برای خداوند شرم قرار ندهند و معصیت نکنند؛ زیرا معصیت آبروی انسان را برده و موجب بدبختی انسان می‌شود.

آل‌هاشم با تاکید به رفع حق الناس و اهمیت این موضوع در نظر پروردگار، تصریح کرد: خداوند اگر گناهی را نیز ببخشد حق‌الناس را تا وقتی که رضایت از طرف حق‌دار گرفته نشود را نخواهد بخشید و باید به کسب رضایت و پرداخت حق عمل کنیم.

امام جمعه موقت تبریز همچنین اهمیت امر به معروف و نهی از منکر را بیان کرد و ادامه داد: این مساله ار اسلام توصیه شده است و باید برادر دینی خود را امر به معروف کنیم و خود نیز بپذیریم و همچنان تمام اجرای کائنات بر ما یک موعظه باشد.

وی اضافه کرد: تمام محراب‌ها، منبرها، سخنرانی یک موعظه هستند ولی باید توجه کنیم که مردگان بر زندگان یک موعظه است تمام مسائل به وجود آمده موعظه برای انسان است و بدانیم اگر به موعظه خداوند عمل نشود گرفتار خواهیم شد.

خطیب جمعه تبریز خاطرنشان کرد: خداوند در آیات مختلف نیز بر عمل به موعظه‌های خداوند تاکید فرموده‌اند و تذکر داده‌اند در صورت عدم عمل به این موعظه‌ها باید از خداوند که ارحم الراحمین است بترسید؛ زیرا این موعظه‌ها از روی علاقه پروردگار به انسان‌ها و از سر دلسوزی است.

وی ابراز کرد: باید بدانیم در این دنیا هر چیزی را که دوست خود قرار دهیم یک روزی از آنها جدا خواهیم شد و باید عمل خوب توشه ببریم که همراه همیشگی ما خواهد بود.

آل‌هاشم در قسمت بعدی سخنان خود به هفته بسیج اشاره کرد و گفت: این تشکیلات به فرمان با بصیرت امام خمینی (ره) در پنجم آذر سال 58 تشکیل شد و امام راحل یک دعا برای بسیجیان در خصوص اینکه رحمت و برکت خداوند متعال بر بسیج مستضعفین باد داشته‌اند که این دعا در همه لحظات همراه آنها بوده است.

وی ادامه داد: خوشا به حال افرادی که شبانه‌روز در این تشکیلات فعالیت کرده و افتخار آفرینی می‌کنند و به حق پشتوانه انقلاب اسلامی هستند.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه بسیجیان در دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی همراه سپاهیان دلیر و ارتشیان غیور بوده‌اند، گفت: این لشگر مخلص خدا در تمام دوران ایفای نقش موثر داشتند و در دوران سازندگی و حتی در این روزها بازوی انقلاب هستند.

وی به دیدار اخیر بسیجیان با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: ایشان در این دیدار بسیجیان را لشگر انقلاب نامیده‌اند و آنها را سربازان امام زمان (عج) نامیده‌اند که از انقلاب اسلامی در شهرها و روستاها در راستای امنیت فعالیت کرده‌اند.

آل‌هاشم ادامه داد: مقام معظم رهبری همچنان توصیه کرده‌اند که بسیج باید در همه لحظات در میدان باشد و گوش به فرمان‌ ولی‌فقیه و محوریت‌های اسلامی باشند.

وی تصریح کرد: مسئولان پایگاه‌ها در شناسایی افراد مصلح و شایسته در بسیج اهتمام داشته باشند و با تربیت این افراد بصیرت افزایی در جامعه را تقویت بخشند و زیرا دشمنان خود اعتراف کرده‌اند که این بسیجیان چه کسانی هستند که در همه جا حضور دارند.

وی مناسبت دیگر هفته را فرارسیدن هفته وقف اعلام کرد و در این خصوص افزود: اهمیت وقف از ابتدای اسلام توصیه‌اش تا مردم با وصف املاک، باغ‌ها، چشمه‌ها، وجوه نقد حلال و ... سنت حسنه و جاودان را انجام دهند و علاوه بر اینکه خیرات جاودانی انجام می‌دهند بتوانند به دیگران نیز حتی بعد از مرگ خود کمک کنند.

خطیب جمعه تبریز ادامه داد: به فرهنگ غنی وقف در چند باب اشاره شده است و یکی از آنها صدقات، خیرات و باقیات و صالحان بوده است.

وی با تاکید بر اهمیت مسولیت متولیان وقف، اظهار داشت: متولیان وقف که طبق وقف‌نامه و مطابق با نیات واقفان عمل می‌کنند کار دشواری دارند و باید دقت کنند که اگر رقبه‌ای گرفته می‌شود دقیقا به نام واقف باشد.

آل‌هاشم همچنین به اهمیت همکاری مردم برای به ثبت رساندن وصیت‌های والدین خود و یا موقوفات که خود اسمی وقف شده ولی ثبت نشده تاکید کرد و گفت: نباید بگذاریم موقوفه‌ای بدون استفاده به متروکه تبدیل شود و باید هر چه سریع‌تر به نیات این موقوفات و همچنین به ثبت رساندن آنها توجه کنیم تا این موقوفات به دست افراد ناصالح از بین نروند.

وی همچنین به مناسبت دیگر این هفته اشاره کرد و گفت: 7 آذر سالروز تشکیل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که این نیرو در دوران دفاع مقدس و در حال حاضر نقش بسزایی را ایفا کرده‌اند.

خطیب جمعه موقت تبریز درگذشت آیت‌الله موسوی اردبیلی را خدمت تمام مردم ایران تسلیت گفت و در خصوص این انقلابی مجاهد اظهار کرد: وی فردی بود که نقش موثری ار انقلاب داشته که به فرمان امام راحل دادستان کل کشور شد و بعدها نیز سمت‌های مختلفی را داشته ولی با عزیمت به قم و تاسیس دانشگاه مفید در این شهر و تالیف کتب مختلف اثرات جاویدان خود را بر جای گذاشته است.

وی در بخش دیگر از تمام مداحان، دسته‌ها، هیات‌های حسینی که از ابتدای ماه محرم تا اربعین حسینی به عزاداری پرداخته‌اند تشکر کرد و گفت: مردم آذربایجان در عزاداری 28 صفر نیز با عزاداری مطلوب خود ارادتشان به ائمه اطهار و پیغمبر را به نمایش خواهند گذاشت.

آل‌هاشم همچنین درگذشت مداح بزرگ شیعیان سلیم موذن‌زاده را تسلیت گفت و آن را ضایعه جبران ناپذیری در عزاداری‌های ایرانی‌ها خواند.

 اخبار مرتبط با موضوع در سایتهای خبرگزاریها :

خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجانشرقی:  بسیج نشاط آفرین و راهگشاست

خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا):          تقویت فرهنگ بسیجی از ضروریات است

خبرگزاری جمهوری اسلامی :                 بسیج پشتوانه محکم انقلاب اسلامی است

خبرگزاری مهر :                                      ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه

خبرگزاری تسنیم :                                  بسیج در روزهای بحرانی پشتوانه انقلاب است

پایگاه اطلاع رسانی آناج :                         بسیج در روزهای بحرانی پشتوانه انقلاب است

آراز پرس :                                              بسیج در روزهای بحرانی پشتوانه انقلاب است

 



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

امام جمعه موقت تبریز:

آمادگی نیروهای مسلح جرأت و تفکر تجاوز به جمهوری اسلامی را از دشمن می‌گیرد

خبرگزاری فارس: آمادگی نیروهای مسلح جرأت و تفکر تجاوز به جمهوری اسلامی را از دشمن می‌گیرد

امام جمعه موقت تبریز گفت: آمادگی نیروهای مسلح جرأت و تفکر تجاوز به جمهوری اسلامی را از دشمن می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محمدتقی آل‌هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: دنیا و آخرت برای هر انسان در حد شرعی، نیاز بوده و نباید انسان به صورت مطلق ترک دنیا و یا وابسته به دنیا باشد.

وی ادامه داد: باید انسان در این دنیا تمام تلاش خود را در  زمینه تهیه معاش دنیوی خود انجام دهد و این دنیا را پلی برای رسیدن به آخرت بداند.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه برخی لزومات در دنیا وجود دارد که باید تهیه شود، اضافه کرد: باید از این دنیا توشه خوب همراه خود به آخرت ببریم؛ چراکه این دنیا مزرعه آخرت است.

آیت‌الله آل‌هاشم با اشاره به اینکه وقتی خداوند از نعمات حلال خود در اختیار انسان قرار داده است باید انسان نیز از این نعمات و چیزهایی که به صورت حلال کسب کرده، احسان کند، عنوان کرد: نفس انسان با او چنان کاری می‌کند که تا پرتگاه، زندان، اعدام و بی‌آبرویی می‌کشاند و بعضاً این نفس برای افرادی که در مقام مسؤولیت قرار دارند موجب بدبختی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به هفته گرامیداشت تربیت‌بدنی اشاره کرد و یادآور شد: ورزش برای صحت بدن لازم بوده و البته این بدان معنی نیست که ورزشکار باشیم، بلکه صحت و سلامتی بدن در انسان و مراقبت از این نعمت باعث می‌شود به واجبات خود به درستی عمل کنیم.

امام جمعه موقت تبریز به دیدار مقام معظم رهبری با نخبگان و دانشمندان جوان اشاره کرد و متذکر شد: مقام معظم رهبری در این دیدار بیانات متنوع و تأکیدات فراوانی از قبیل ارزش‌دهی به نخبگان در جامعه و همچنین به دوران هشت سال دفاع مقدس که جوانان در آن دوران از خود گذشتگی کرده و علم را راکد نگه نداشتند و در آن دوران نیز پیشرفت‌های زیادی از نظر علمی کسب کرده‌ایم، داشتند.

امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، رزمایش مقتدرانه هوایی نیروی هوایی در هفته گذشته را یادآور شد و ادامه داد: در این رزمایش که پایگاه شکاری هوایی به ویژه شهید فکوری تبریز حضور داشتند نشان دادند آماده مقابله با هر گونه جسارت از طرف دشمن به کشور و مرزهای وطن هستند.

وی با استناد به آیه 60 سوره شریفه انفال گفت: خداوند در این آیه افرادی را که آماده هستند و اجازه تجاوز به مملکت خود را نمی‌دهند ارج نهاده و همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند باید نیروهای مسلح چنان آمادگی داشته باشند که دشمن تفکر جسارت به ایران را به گور ببرد.

آیت‌الله آل‌هاشم، فرارسیدن سالگرد شهادت اولین شهید محراب را یادآور شد و تشریح کرد: آیت‌الله قاضی طباطبایی یکی از شاگردان امام راحل بوده و همیشه بر این عقیده بود که در راه خدا و برای ثبات انقلاب اسلامی از جان خود خواهد گذشت و اولین نماینده ولی فقیه در استان بودند که برای هدایت مردم آذربایجان و پیروی از آرمان‌های امام خمینی(ره) تلاش فراوان کردند و در قیام مردم آذربایجان نقش به‌سزایی داشتند.

وی در پایان با بیان اینکه امروز 19 ماه محرم است، توضیح داد: از امروز اسرای کربلا راهی شام و کوفه شده‌اند و به درجه شهادت نائل آمدند و باید عزاداری امام حسین(ع) در تمام این روزها برپا شود، چراکه مقام معظم رهبری نیز در این زمینه مبنی بر اینکه گفته‌اند اینجانب همه مردم را به پر کردن مساجد و حضور در نمازهای جماعت و جمعه و همچنین نگه داشتن عزاداری اباعبدالله حسین توصیه می‌کنم را ادا کنیم.

امام جمعه موقت تبریز افزود: راه امام حسین(ع) راه مسجد و راه مسجد و قرآن و نماز راه خدا است و هر راهی که به خداوند ختم شود نجات‌گر خواهد بود.



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه مشی و منش شهیدان رجایی و باهنر در طول تاریخ انقلاب اسلامی به عنوان اسوه و الگوی خدمتگزاران نظام شناخته شده است، افزود: دولتمردان با الگو قرار دادن این شهدا می توانند رضایت خلق و خدا را کسب کنند.

 

به گزارش ایرنا ، آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز یادآوری کرد: هشتم شهریور سالروز شهادت این 2 چهره بزرگ اندیشمند، مخلص و دلسوز نظام است که منافقان با ترور آنها چهره کثیف خود را بیش از پیش نمایان کردند.
وی با اشاره به ساده زیستی شهید رجایی تاکید کرد: مسؤولان و مدیران باید ویژگی های این شهید بزرگوار را سرمشق فعالیت های خود قرار دهند.
خطیب جمعه تبریز خطاب به دولتمردان گفت: مسؤولان باید با تبعیت از راه و آرمان و هدف این شهیدان بزرگوار در امنیت، رفاه و آسایش اجتماعی مردم تلاش کنند.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیات دولت، از دولتمردان خواست هفت اولویت مورد تاکید رهبر انقلاب ( سیاست های اقتصاد مقاومتی، برنامه ششم توسعه، امنیت، فرهنگ، سیاست خارجی و فضای مجازی و علم و فناوری ) را جامه عمل بپوشانند.
امام جمعه موقت تبریز با اشاره به فرا رسیدن 10 شهریور روز بانکداری اسلامی ، از مدیران بانک ها خواست مسائل شرعی را رعایت و بیشتر دقت کنند.
آیت الله آل هاشم با اشاره به سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی در روز دهم شهریور سال 1387 اظهارکرد: قرارگاه پدافند هوایی حراست از آسمان و تمام مراکز حساس و حیاتی را به عهده دارد و همواره آماده مقابله با هرگونه تهدیدات هوایی است.
امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه امروز پدافند هوایی همانند چتری امن، از آسمان کشور حراست می کند، گفت: آسمان ایران برای دشمنان ناامن است.
وی با اشاره به روز پزشک و روز داروساز و گرامیداشت 2 دانشمند بزرگ ابوعلی سینا و زکریای رازی، از مسئولان وزارت بهداشت و درمان خواست توجه بیشتری به طب سنتی و اسلامی داشته باشند.

 

اخبار مرتبط:

خبرگزاری بسیج (آدربایجانشرقی):شهیدان رجایی و باهنر الگوی اقدام و عمل بودند

خبرگزاری تسنیم :دولت به توصیه‌های ‌رهبری ‌د‌رباره "اقتصاد مقاومتی" ‌و "فرهنگ" توجه جدی کند

خبرگزاری فارس :آسمان ایران برای دشمنان ناامن است/ ضرورت تحقق بانکداری اسلامی

تابناک آدربایجانشرقی:دولتمردان ساده زیست باشند

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):فرزندان خود را به کتاب‌خوانی تشویق کنید

 پایگاه اطلاع رسانی آناج:دولت باید به اقتصاد مقاومتی بیش از این توجه کند

 پایگاه خبری وقت نیوز :مدیران شهیدان رجایی و باهنر را سرمشق قرار دهند

 



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

راهپیمایی روز قدس کمر دشمن را شکست

 
 آیت الله آل هاشم با بیان اینکه راهپیمایی روز قدس چشم دشمن را کود و کمرش را شکست، این روز را افتخار بزرگ حضرت امام خمینی (ره) دانست.

به گزارش  آناج، آیت الله سید محمدتقی آل هاشم در خطبه های پیش از نماز جمعه تبریز با اشاره به اتمام ماه مبارک رمضان و ترک محرمات در این ماه خاطرنشان کرد: انسان باید همواره در طول سال واجبات را به جا بیاورد زیرا عالم محضر خداست و نباید گناهان را کوچک بشماریم زیرا همین گناهان کوچک زمینه ساز گناه های بزرگتری خواهد شد.

وی در ادامه ضمن تبریک عید فطر به مسلمانان جهان علی الخصوص رهبر معظم انقلاب گفت: این عید بزرگترین عید مسلمانان جهان است و نماز این عید نیز موجودیت، همبستگی و بزرگی مسلمانان را به جهانیان نشان می دهد.

امام جمعه موقت تبریز به سخنان رهبر معظم انقلاب پیرامون سفره های ساده افطاری اشاره کرد و افزود: این سنت حسنه ای است که در سال‌های اخیر در کشور رواج یافته است و سادگی سفره ها نیز به مستحبی این کار می افزاید و شهر تبریز نیز از این قاعده مستثنی نبوده و چندین مسجد در سطح شهر این سفره های ساده را پهن کرده بودند که امیدواریم در سال‌های آینده بر تعداد مساجد افزوده شود.

وی راهپیمایی روز قدس امسال را نیز بسیار پرشکوه دانست و ابراز کرد: وحدت امسال راهپیمایی روز قدس چشم دشمن را کور و کمرش را شکست.

آیت الله آل هاشم بیان داشت: روز قدس افتخار بی نظیر حضرت امام خمینی (ره) است که در تمام دنیا رواج یافته و مسلمانان جهان همه سال در روز قدس نفرت خود از اسرائیل را اعلام می کنند.

وی با اشاره به روز جهانی ادبیات کودکان خاطر نشان کرد: با توجه به این که آینده کشور به دست کودکان و نوجوانان رقم خواهد خورد از خانواده ها و مربیان می خواهیم که در امر تربیت علی الخصوص در بحث های احکام اسلامی کوتاهی نکنند.

امام جمعه موقت تبریز بیان کرد: عفاف ریشه حجاب است و حجاب نیز ضروریت دین اسلام است و لازم است که به این مسئله بیشتر دقت شود.

وی ادامه داد: در گذشته شاهد آن بودیم که افرادی مثل رضا شاه و آتاترک سعی داشتند با برنامه ای تحت عنوان کشف حجاب بی حجابی را در جامعه رواج دهند که با مخالفت مردم مسلمان علی الخصوص بانوان مواجه شدند.

آیت الله آل هاشم در پایان با اشاره به جنایت های آل سعود خاطر نشان کرد: جنایت های این وهابی‌ها پایانی ندارد، در سال گذشته مشاهده کردیم که چه بلایی سر مهمانان خدا آوردند و امسال نیز به کشتار مردم یمن روی آورده اند.



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

آیت الله آل هاشم گفت: پاسداری از جایگاه ولایت فقیه و حراست از حرم اهل بیت(ع) بسیار با ارزش است.
 

به گزارش آناج، عصر امروز آیت الله سیدمحمد تقی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با تبریک عید مبعث، اظهار داشت: در آیه چهارم قرآن مجید، آیه 164 آل عمران، 151 بقره و سوره عمران به مبعوث شدن پیامبر اکرم (ص)اشاره شده است.

وی ادامه داد: حضرت محمد(ص) قبل از بعثت چندین سال تزکیه نفس می‌کردند، ایشان از بدو تولد پیامبر بودند و در تاریخی معین ماموریت یافتند به رسالت اقدام کنند.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به سازمان هلال احمر از زحمات پرسنل آن تشکر کرد و در ادامه بیان داشت: باید از اسناد مملکت مراقبت کنیم و از کتب قدیمی و تاریخی حراست لازم را به عمل بیاوریم چراکه این اسناد و کتاب‌ها گویای هویت ایران هستند.

وی تصریح کرد: اسناد ملی ارزش سرزمین ماست و باید به این مسئله اهمیت دهیم؛ هرکسی در خانه خود اسناد و کتب تایخی دارد بهتر است آنها را به سازمان اسناد ارائه دهد تا از پوسیدگی و نابودی آنا جلوگیری گردد.

آیت الله آل هاشم با بیان اینکه پاسداری از آرمان‌های نظام وظیفه هر انسان انقلابی است، توضیح داد: خوشا به حال کسانی که خود را پاسدار امام حسین(ع)، رهبری، نظام و انقلاب قرار داده‌اند، دفاع از جایگاه ولایت فقیه از ارزش بسیار والایی برخوردار است.

وی اضافه کرد: ما باید قدر جانبازان این خطه را بدانیم، یادگاران دفاع مقدس به سختی روزگار خود را سپری می‌کنند و خانواده‌های آنان در نگهداری از جانبازان جهاد می‌نمایند.

اخبار مرتبط با موضوع:

خبرگزاری فارس : پاسداران شجاعت را از مکتب حسینی آموختند/ اجر جانبازان قطعاً از شهدا کمتر نیست

خبرگزاری مهر :     پاسداری از آرمان‌های نظام وظیفه همگان است/ ضرورت حفظ اسناد ملی

خبرگزاری جمهوری اسلامی: تجلیل از مقام جانباز پاسداشت ارزش هاست

خبرگزاری دانشجویان ایران : پاسداران، پشتیبان ولایت‌فقیه هستند

آفتاب :       تجليل از مقام جانباز، پاسداشت ارزشهاست

 خبرگزاری دفاع مقدس : خوشا به حال آنان که پاسدار اهل بیت(ع) و رهبر انقلاب هستند



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

 امام جمعه موقت تبریز با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به فرمایشات رهبری گفت: نباید عملکرد شورای نگهبان را زیر سوال ببریم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم در خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز تاکید ویژه ای بر روی جلوگیری از تخریب شورای نگهبان و زیر سوال بردن آن داشتند، ما نیز به پیروی از این فرامین باید مراقب هر گونه حرکتی برای زیر سوال بردن این شورا باشیم.

وی با اشاره ای به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم استان گفت: نباید گذاشت با تخریب شورای نگهبان، مساله غیرقانونی بودن انتخابات مطرح شود و بنا به فرمایش رهبر، دل بسته انقلاب هیچ گاه گوش به حرف دشمن نمی سپارد.

آیت الله آل‌هاشم ادامه داد: باید در انتخابات امسال نیز همانند انتخابات سال های گذشته شاهد حضوری باشکوه باشیم تا دشمنان باز هم بدانند که نمی توانند لطمه ای به نظام جمهوری اسلامی بزنند و اقتدار آن را به هم زنند.

بصیرت لازمه حضور مردم در انتخابات

امام جمعه موقت تبریز، بصیرت را لازمه حضور گسترده مردم در انتخابات دانسته و گفت: انتخابات را می توان یکی از عوامل ماندگاری و استحکام نظام دانست چرا که فرصتی برای دخالت مردم در سرنوشت کشور بوده و مردم را می تواند به نظام و ارکان آن بیشتر متصل کند.

وی ادامه داد: مردم بار دیگر باید با همدلی و همزبانی ویژه خود مانع حرکات و جنبش دشمنان کشور شوند و البته باید بدانیم هر دو انتخابات دارای اهمیت زیادی است که در این میان امیدواریم مردم همانند همیشه با بصیرت بیشتری به انتخاب اصلح و شایسته دست بزنند.

آیت الله آل‌هاشم افزود: سخنان رهبری در دیدار با مردم استان باید به عنوان منشور انتخاباتی مطرح شده و به طور کامل رعایت شود.

وی همچنین در ادامه با اشاره ای به قیام ۲۹ بهمن تبریز نیز گفت: نباید بگذاریم این قیام به فراموشی سپرده شود بلکه با تجلیل و گرامیداشت هر ساله، بر شکوه آن بیفزاییم.

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: سوم اسفند ماه سالگرد عملیات خیبر را نیز گرامی می داریم که این عملیات را می توان یکی از شجاعانه ترین عملیات در دوران دفاع مقدس دانست که نقش لشکر عاشورا و دلاورمردان این لشکر در جریان این عملیات انکار ناپذیر بوده است.

 اخبار مرتبط با موضوع:

خبرگزاری فارس : مجلس خبرگان کلید اسلامیت نظام است/ ملت ایران جواب دشمنان را هفتم اسفندماه با حضور پرشور می‌دهند

وقت نیوز : آیت الله آل هاشم مردم را به شرکت گسترده در انتخابات فرا خواند

آناج : کاندیداها یا وعده ندهند یا اگر دادند به آن عمل کنند

خبرگزاری صدا و سیما : مجلس غرب گرا مدافع ارزش های اسلامی نخواهد شد

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) : حضور حداکثری مردم در انتخابات ضروری است

ائل پرس : توطئه آمریکایی تخریب شورای نگهبان شکست خورده است

 خبرگزاری بسیج : حضور آگاهانه مردم در انتخابات لبیک دوباره به نظام است

 

 

 



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

امام جمعه موقت تبریز گفت: نمایش حضور بزرگ مردم در راهپیمایی 22 بهمن بیانگر شعور و بصیرت بالای مردم است و اکنون نوبت حضور در انتخابات است. بصیرت، لازمه حضور گسترده و با شکوه تر مردم در انتخابات هفتم اسفندماه است

خبرگزاری فارس: بصیرت، لازمه حضور گسترده و با شکوه‌تر مردم در انتخابات هفتم اسفندماه است
 

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محمدتقی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: حضور اقشار مختلف ملت ایران  به ویژه مردم ولایت‌مدار و قهرمان ایران در راهپیمایی 22 بهمن امسال باعث دلگرمی دوستان انقلاب و ناامید شدن دشمنان آن شد و از طرفی مردم با حضور در راهپیمایی 22 بهمن نشان دادند.

وی تصریح کرد: در هیچ کشوری سالگرد پیروزی یک انقلاب با چنین عظمتی برگزار نمی‌شود اما مردم ایران هرسال در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قدرت خود را بیش از سال‌های قبل در مقابل دشمنان به نمایش می‌گذارند و برای حفظ ولایت‌فقیه پایداری می‌کنند.

امام‌جمعه موقت تبریز تصریح کرد: راهپیمایی باشکوه 22 بهمن بعد از 37 سال نشان دهنده شور و نشاط انقلابی مردم همچون سال‌های اولیه انقلاب بود که این موضوع برای دشمنان انقلاب مأیوس کننده و برای دوستان انقلاب خرسند کننده است.

وی تصریح کرد: مردم با حضور میلیونی خود در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب به دشمنان نشان دادند با گذشت 37 سال با همان روحیه ایثار، فداکاری و مقاومت پشتیبان ولایت هستند و هیچ قدرتی نمی‌تواند این عظمت و عزت را در هم بشکند.

آیت الله‌ آل‌هاشم تأکید کرد: مردم ایران این بار نیز نشان دادند که با صلابت و قدرت به راه خود ادامه می‌دهند و احدی نمی‌تواند این ملت را از راهی که انتخاب کرده‌اند، باز دارد.

وی از حضور بی نظیر مردم در راهپیمایی 22 بهمن قدردانی کرد و گفت: نمایش حضور بزرگ مردم در راهپیمایی 22 بهمن بیانگر شعور و بصیرت بالای مردم است و اکنون نوبت حضور در انتخابات است.

آیت الله آل‌هاشم با اشاره به اهمیت فوق‌العاده مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی که در واقع رقم زدن سرنوشت سیاسی مردم است، گفت: بصیرت، لازمه حضور گسترده و با شکوه‌تر مردم در انتخابات هفتم اسفندماه است.

امام‌جمعه موقت تبریز با اشاره به فرا رسیدن 29 بهمن سالروز قیام خونین مردم تبریز علیه رژیم ستم‌شاهی، گفت: این قیام بزرگ به همراه قیام 19 دی سال 1356 پایه‌ها و ارکان طاغوت را متزلزل کرد و موجب پیروزی نهایی انقلاب اسلامی در سال بعد شد.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز قیام 29 بهمن تبریز در سال 56 و به مناسبت بزرگداشت چهلم شهدای قم صورت گرفت، اظهار داشت: این قیام خودجوش و مردمی عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل بود.

امام‌جمعه موقت تبریز گفت: این قیام، تبلور عینی بغض فرو رفته ملتی بود که سال‌های متمادی، ارزش‌ها و اعتقادات دینی‌شان بر اثر هجمه فرهنگی جهان سلطه به بوته فراموشی سپرده شده بود.

وی تأکید کرد: قیام 29 بهمن تبریز ستون فقرات رژیم ستم‌شاهی را شکست و خورشید حیات آفرین انقلاب اسلامی آغاز به تابیدن کرد.

امام‌جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از سخنانش به پنجم جمادی الاول سالروز ولات با سعادت عقیله بنی هاشم زینب کبری (س) و روز پرستار اشاره کرد و افزود: دختر امیرمومنان علی (ع) یکی از برجسته‌ترین زنان عالم است، این بانوی گرامی علاوه بر تقوا، پارسایی، زهد و عفت و عصمت، قهرمان صبر و استقامت بود و ایشان الگوی مبارزه با ظلم و ستم در تاریخ بشریت شناخته شده است.

وی از زحمات شبانه‌روزی پرستاران تقدیر و تشکر کرد.

اخبار مرتبط :

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): قیام 29 بهمن مردم تبریز کمر طاغوت را شکست

خبرگزاری مهر : قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد

تابناک آذربایجانشرقی : قیام 29 بهمن عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود

خبرگزاری رسا : مردم با بصیرت، در انتخابات بار دیگر حماسه خواهند آفرید

خبرگزاری صدا و سیما : راهپیمایی 22 بهمن دشمنان را مایوس کرد

آناج :مردم آذربایجان با حضور خود دشمنان را مرعوب کردند/ نماینده ای شایسته است که فریب لبخند دشمن را نخورد

وقت نیوز :شکوه راهپیمایی 22 بهمن نشانه حضور گسترده مردم در انتخابات است

ائل پرس : قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز تبلور بغض ملت علیه ستم های طاغوت بود

تبریز من :بصیرت، لازمه حضور گسترده و با شکوه‌تر مردم در انتخابات هفتم اسفندماه است

 

 



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

امام جمعه موقت تبریز در توصیه‌ای به کاندیداهای مجلس از آنان خواست خارج از وظایف وعده‌های غیرعملی به مردم ندهند و تمام کاندیداها و طرفداران آنان قانون را در تمام مراحل انتخابات رعایت و به آن احترام بگذارند.

خبرگزاری فارس: کاندیداها وعده‌های غیرعملی خارج از وظایف ندهند/ هر رای تیری در چشم و قلب استکبار است
 

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محمدتقی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به آغاز دهه مبارک فجر بر ضرورت برگزاری پرشور و باشکوه برنامه‌های این دهه تاکید کرد و اظهار داشت: دهه فجر دهه پیروزی این انقلاب است که وجود رهبری شجاع و فهیم به نام امام خمینی(ره) و نیز پایبندی مردم به احکام شرع و مقدسات دینی باعث این پیروزی بزرگ بر دشمنان شد.

وی با تاکید بر برگزاری باشکوه‌تر جشن‌های دهه‌فجر نسبت به سال‌های قبل گفت: مردمی بودن و نقش همه مردم در پیروزی انقلاب اسلامی، دینی بودن و رهبری امام و هدایت صحیح حضرت امام راحل از عوامل مهم پیروی انقلاب اسلامی است.

امام جمعه موقت تبریز تصریح کرد: عوامل پیروزی انقلاب اسلامی همان عوامل بقای انقلاب است.

آیت‌الله آل‌هاشم خاطرنشان کرد: انقلاب ما انقلاب دینی است و باید از آن که با زحمات امام و خون شهدا به وقوع پیوسته مراقبت کرد.

وی راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی را دو آزمون مهم مردم ایران اسلامی دانست و گفت: مردم هوشیار و با بصیر خود یک بار دیگر از این دو آزمون همانند سال‌های گذشته موفق بیرون خواهند آمد و همه مردم باید پای صندوق‌های رای بیایند چراکه شرکت یک نفر و رای آن به مانند تیری است که به قلب و چشم آمریکایی جنایتکار و استکبار جهانی می‌خورد.

آیت‌الله آل‌هاشم در ادامه با تاکید بر حضور باشکوه و با نشاط مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: شعار مرگ بر آمریکا پابرجاست و نباید از یادها برود.

امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از سخنان در توصیه به کاندیداهای مجلس از آن خواست خارج از وظایف وعده‌های غیرعملی به مردم ندهند و تمام کاندیداها و طرفداران آن قانون را در تمام مراحل انتخابات رعایت و به آن احترام بگذارند.

آیت‌الله آل‌هاشم از تمام کاندیداها و طرفداران خواست به فکر اثبات خودشان باشند و از تخریب دیگران پرهیز کنند و از تهمت‌ زدن نیز خودداری کنند.

وی اظهار داشت: کاندیداها از اسراف در تبلغیات پرهیز کنند و مردم با بصیرت با فکر صحیح و درست بر انتخاب وارد شوند و انسان‌های اصلح را انتخاب کنند، کسانی که به ولایت فقیه مقام معظم رهبری اعتقاد دارند و خدمتگزار مردم بوده و به خون شهدا خیانت نمی‌کنند و در خط مقام معظم رهبری هستند.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه سپاه پاسداران نقش مهمی در تامین امنیت جامعه و حراست از حریم ایران اسلامی ایفا می‌کند، اذعان داشت: سربازان این انقلاب شجاعانه در برابر آمریکایی‌ها ایستادند و آنان را تسلیم خود کردند، این اقدام سپاه در رسانه‌های جهانی منعکس و بار دیگر اقتدار جمهوری اسلامی ایران نمایان شد.

آیت‌الله آل‌هاشم تصریح کرد: همه مردم ایران همیشه باید برای دفاع از انقلاب و حریم کشور آماده باشند، البته نیروهای نظامی ایران با تلاش شبانه‌روزی کاری کرده‌اند که دشمن جرأت اقدام اشتباه را ندارد اما با این حال باید مواظب بود.

آیت‌الله آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود، به اجلاس سراسری نماز و پیام مقام عظمای ولایت اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت نماز که در حقیقت ستون اسلام و علامت ایمان است از این رو امید داریم والدین در محیط خانه و خانواده به فرزندان خود نماز را تعلیم دهند.

وی بر اقامه نماز در مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات و سازمان‌ها تاکید کرد و گفت: نمازهای جمعه دشمن‌شکن بوده و دشمن از وحدت مسلمانان خوف و وحشت دارد.

 اخبار مرتبط :

 خبرگزاری مهر:مردم در انتخاب نماینده‌ها دقت کنند/ سیستم دفاعی کشور توسعه یابد

خبرگزاری ایسنا : نامزدها از تخریب یکدیگر بپرهیزند

خبرگزاری صدا و سیما : مشارکت پرشور در انتخابات ، تیری به قلب دشمن

 خبرگزاری رسا : تخریب رقیبان انتخاباتی، اقدامی ناشایست و غیرقانونی است

تبریز بیدار : کاندیداها وعده‌هایی خارج از وظایف قانونی نماینده ندهند / مردم کسانی را انتخاب کنند که به خون شهدا خیانت نکنند

پایگاه اطلاع رسانی ائل : هر رای تیری در قلب استکبار است/ مردم به کسانی که آرمان های انقلاب را زیرپا میگذارند؛ رای نخواهند داد

سایت خبری تحلیلی وقت : مردم با بصیرت نمایندگان اصلح را انتخاب کنند

 اخبار ما : مردم در انتخاب نماينده‌ها دقت کنند/ سيستم دفاعي کشور توسعه يابد

پایگاه اطلاع رسانی رصد مراغا : کاندیداها وعده‌های غیرعملی خارج از وظایف ندهند/ هر رای تیری در چشم و قلب استکبار است

آناج : سپاه پاسداران اقتدار ایران اسلامی را بار دیگر نمایان کرد/ هر رای مردم به مانند تیری است که به قلب آمریکا می‌خورد/ کاندیداها در ایام انتخابات از اسراف پرهیز کنند

 



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

تبریز- ایرنا- امام جمعه موقت تبریز گفت: نامگذاری هفته ای به نام هفته وحدت توسط بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی باعث شد که این هفته به نماد وحدت جهان اسلام تبدیل شود.

آیت الله سید محمدتقی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت اظهار کرد: هفته وحدت از ابتکارات امام خمینی (ره) و نماد وحدت برادران اهل سنت و تشیع با یکدیگر است.
وی افزود: اهل سنت و اهل تشیع با وحدت و همدلی کامل زیر پرچم اسلام در پیشبرد کامل اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش می کنند.
وی همچنین به نزدیک شدن حماسه 9 دی اشاره کرد و گفت: حماسه 9 دی سال 88 اثبات نقش بی بدیل ولایت در رهبری نظام و ولایت مداری ملت ایران بود.
امام جمعه موقت تبریز اضافه کرد: رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و ولایتمداری ملت ایران موجب خنثی شدن فتنه، فتنه گران و توطئه دشمنان نظام و انقلاب اسلامی شد.
وی ادامه داد: ملت غیور آذربایجان و تبریزیان دلاور با تدبیر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز یک روز زودتر از سایر استان های کشور به خیابان ها آمدند و نسبت به فتنه گران اعلام انزجار کردند.
آیت الله آل هاشم گفت: ارشادات و بصیرت مقام معظم رهبری موجب شد که این فتنه برهم بخورد و به پیوند مردم با انقلاب اسلامی تبدیل شود و مردم با آمدن در صحنه و محکوم کردن فتنه بار دیگر اعلام کنند پایبند نظام و انقلاب هستند.
وی همچنین با اشاره به سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی با فرمان حضرت امام، گفت: به برکت این نهضت بسیاری از مردان و زنان در سنین مختلف باسواد شدند و ضروری است از تلاشگران این عرصه تقدیر و تشکر شود.
امام جمعه موقت تبریز همچنین با اشاره به ساخت و ساز های صورت گرفته در سطح شهرها، اظهار کرد: ضروری است مسئولان امر به خصوص شهرداری ها و مهندسان ساختمان نسبت به مقاوم سازی ساختمان ها بیش از پیش دقت کنند.

 

اخبار مرتبط :

 
 
 
 


پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه آمریکا سرخط تروریسم است، گفت: مقام عظمای ولایت در نامه دومشان به جوانان اروپایی خواستند، تروریسم و عاملان ایجاد آن را بشناساند.

توهین به مردم آذربایجان، قلب ها را جریحه دار کرد / مردم با هوشیاری جواب دشمنانی  را که دنبال سواستفاده از این ماجرا هستند؛ می دهند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله سید محمدتقی آل‌هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به اینکه هر دو نامه مهم مقام معظم رهبری حاوی نظریات متقن و مستدل علوم انسانی به ویژه جامعه‌شناسی است اظهار داشت: رهبری این ظرفیت بزرگ و قابلیت آینده‌ساز را در جوانان اروپایی مشاهده می‌کنند که آنها توانایی شناخت اسلام و اقدامات سیاستمداران را دارند.

وی با بیان اینکه گروه‌های تروریستی توسط خود دولت‌های غربی مخصوصا آمریکا ایجاد و تقویت می‌شود، افزود: پشتوانه گروه‌های تروریستی آمریکای جنایتکار است.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه مقام معظم رهبری در نامه دوم خود به جوانان اروپایی آنان را به شناخت اسلام و مفاهیم آن دعوت کردند و اعلام کردند اسلام دین صلح و آرامش است.

آل‌هاشم با بیان اینکه نامه رهبری دو هدف را دنبال می‌کند، گفت: هدف اول این است که تروریست و عاملان ایجاد آن که درد مشترک جهان اسلام شده است بشناساند.

وی گفت: هدف دوم محکوم کردن گروه‌های تروریستی است که توسط سردمداران غربی و به خصوص آمریکای جنایتکار ایجاد و تقویت شده است از این رو طبق فرمایشات حضرت امام (ره) شعار مرگ بر آمریکا را هرگز فراموش نخواهیم کرد.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به تجمع عظیم زائران حسینی در اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: اربعین امسال با شکوه و عظمت ویژه‌ای برگزار شد و بنا به اخبار 27 میلیون نفر از عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین از کشورهای مختلف از جمله ایران و آذربایجان به طرف کربلا عزیمت کرده و وحدت، قدرت اسلام و شور حسینی را به نمایش گذاشتند.

وی با بیان اینکه این زائران بزرگوار در حقیقت به ندای "هل من ناصر ینصرنی" امام حسین (ع) لبیک گفته و اظهار ارادت خود را به محضر آن بزرگوار رساندند، افزود: با وجود تهدیدات داعش و سایر گروهک‌ها و تکفیری‌ها با شور حسینی در مراسم اربعین حسینی حاضر شدند و توطئه‌های آنان را نقش بر آب کردند.

آل‌هاشم تصریح کرد: دشمنان اهل بیت (ع) و داعشیان بدانند که شیعیان و پیروان مکتب امام حسین (ع) متحد بوده و راز جاودانگی عاشورا در این سفر متجلی شده و بار دیگر به اثبات رسید و بار دیگر دشمن از تجلی هیهات من الذله مبهوت ماند.

امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته وقف، گفت: وقف سنت نبوی و سیره ائمه معصومان است و انسان‌های خیر از خود باقیات‌الصالحات به یادگار می‌گذارند و این منشاء خیر و برکت مادی و معنوی است.

وی با تأکید بر روایات اسلامی و نقش وقف به عنوان صدقه جاریه در زندگی اخروی، افزود: تبلیغ در خصوص امر وقف نباید تنها به هفته وقف محدود شود، بلکه باید در مناسبت‌های مختلف نسبت به نهادینه شدن این امر اقدام شود.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به روز 25 آذر ماه که به روز پژوهش نامگذاری شده است، از تلاش‌های تمام پژوهشگران و مراکز علمی قدردانی کرده و ابراز امیدواری کرد از این پژوهش‌ها استفاده کاربردی شود.

آل‌هاشم با اشاره به شهادت سومین شهید محراب آیت‌الله دستغیب که توسط منافقین به شهادت رسید، افزود: امیدواریم خداوند متعال ایشان را با حضرت سیدالشهداء (ع) محشور بفرماید.

وی در پایان از مجاهدت‌های وی در دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی تمجید کرد.

 



 
 
خطیب جمعه تبریز:

توهین به مردم آذربایجان، قلب ها را جریحه دار کرد / مردم با هوشیاری جواب دشمنانی را که دنبال سواستفاده از این ماجرا هستند؛ می دهند

آیت الله آل هاشم، خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه توهین به مردم آذربایجان، قلب ها را جریحه دار کرد؛ تصریح کرد: مردم با هوشیاری جواب دشمنانی را که دنبال سواستفاده از این ماجرا هستند؛ می دهند.
توهین به مردم آذربایجان، قلب ها را جریحه دار کرد / مردم با هوشیاری جواب دشمنانی  را که دنبال سواستفاده از این ماجرا هستند؛ می دهند

به گزارش ائل  آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز با اشاره به توهین به مردم آذربایجان در برنامه کودک روز جمعه 15 آبان شبکه دو سیما گفت: اهانت یک برنامه تلویزیونی، موجب واکنش مردم غیور و هوشیار آذربایجان شد.

وی افزود: این توهین قلب ما را جریحه دار کرد. این اقدام غیرقابل قبول است و به شدت آن را محکوم می نمائیم.

آل هاشم ادامه داد: برخی از عوامل بیگانه از جمله شبکه های ماهواره ای با سواستفاده از این ماجرا قصد ضربه زدن به نظام و انقلاب را داشتند و به پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) توهین کردند که مردم غیور و مسلمان آذربایجان این اقدام ناجوانمردانه را نیز محکوم می نمایند.

آذربایجان عاشق اهل بیت است و از ولایت جدا نخواهد شد

خطیب جمعه تبریز تصریح کرد: آذربایجان، ولایتمدار و عاشق اهل بیت است و از اهل بیت و  ولایت فقیه جدا نشده و جدا نخواهد شد.

وی ادامه داد: آیت الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بیانیه خود به موقع به این موضوع واکنش نشان دادند و مسئولان سازمان صدا و سیما عذرخواهی کردند.

مسئولان از تکرار چنین توهین هایی جلوگیری کنند

این مدرس حوزه علمیه تاکید کرد: مسئولان امر باید بیش از پیش دقت و مراقبت نمایند تا هیچ گاه شاهد تکرار چنین توهین هایی به هیچ یک از اقوام نباشیم.

آل هاشم با تاکید مجدد بر هوشیاری مردم در مقابل توطئه پردازی ها برای سواستفاده از این ماجرا گفت: مردم با هوشیاری و پایبندی به قانون جواب دشمن را می دهند.

گزارش ائل می افزاید این سخنان خطیب جمعه تبریز با تکبیر توسط نمازگزاران جمعه مورد تائید و تاکید قرار گرفت.

هوشیاری مردم و هدایت های رهبری موجب می شود دشمن در پروژه نفوذ کار به جایی نبرد

امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از سخنان خود در جمع نمازگزاران جمعه تبریز در مصلی اعظم امام خمینی به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اساتید و دانشگاهیان اشاره و از تلاش گران عرصه پیشرفت پرشتاب علمی کشور تقدیر کرد.

وی به برنامه دشمن برای نفوذ اشاره و تصریح کرد: در موقعیت مهم و حساسی قرار داریم و آمریکا بعد از مذاکرات هسته ای به شدت دنبال نفوذ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است.

آل هاشم اضافه کرد: ما از دشمن و دسیسه های او بیزار هستیم و بصیرت و هوشیاری مردم و تذکرات و هدایتهای مقام معظم رهبری موجب می شود تا دشمن کار به جایی نبرد.

وی با بیان اینکه مردم مسلمان و انقلابی ایران پیرو رهبری است؛ گفت: ولایتمداری مسیر خیر و صلاح و سعادت است و در این شرایط ضروری است با حفظ هوشیاری گوش به فرمان رهبری معظم انقلاب باشیم.

اخبار مرتبط:

خبرگزاری فارس: توهین شبکه‌ معاند به پیامبر(ص) به بهانه فیتیله محکوم است/ مردم آذربایجان عاشق اهل‌بیت هستند

خبرگزاری مهر: آذری‌ها هرگز از ولایت فقیه جدا نمی‌شوند/ آمریکا به دنبال نفوذ است

باشگاه خبرنگاران جوان: توهین شبکه‌ معاند به پیامبر(ص) به بهانه فیتیله محکوم است

خبرگزاری ایسنا: توهین برخی شبکه‌های ماهواره‌ای معاند به مقدسات محکوم است

خبرگزاری ایرنا:  مردم آذربایجان معتقد به ولایت فقیه هستند

خبرگزاری صدا و سیما : ضرورت هوشياري مردم آذربايجان در برابر دشمنان

 



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

امام جمعه موقت تبریز گفت: اتفاقات اخیر مکه نشان داد که دولت عربستان کفایت و صلاحیت اداره حرمین شریفین را ندارد.

خبرگزاری فارس: آل‌سعود کفایت و صلاحیت اداره حرمین شریفین را ندارد / جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی و پیشرفت علمی کشور از سوی مسئولان
 

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به کشتار حجاج در مکه در 1366 در مراسم برائت از مشرکین به دستور آمریکا اظهار داشت: روز ششم ذی‌الحجه یادآور مراسم «برائت از مشرکین» زائران ایرانی خانه خدا و کشتار حجاج مظلوم ایرانی در مکه به دست حکام آل‌سعود است.

وی تصریح کرد: اتفاقات اخیر مکه و سقوط جرثقیل و کشته شدن 170 نفر و زخمی شدن 280 نفر بار دیگر نشان داد که دولت عربستان کفایت و صلاحیت اداره حرمین شریفین را ندارد.

امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به 27 شهریور به عنوان روز شعر و ادب و بزرگداشت استاد شهریار را گرامی داشت و این ادیب و شاعر بزرگ آذربایجان را فخر نظام اسلامی و ملت آذربایجان دانست.

وی با بیان اینکه استاد شهریار در زمان انقلاب و جنگ تحمیلی با اشعار خود از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه دفاع کرد، گفت: اشعار شهریار در زمینه‌های اسلام، انقلاب و ولایت فقیه علاوه از شعر بودن آن، نشانگر شعور علمی وی است.

امام جمعه موقت تبریز تعرض به مسجدالاقصی و حضور صهیونیست‌های افراطی در قبله اول مسلمانان را محکوم کرده و گفت: این حرکت‌ها منفور بودن رژیم صهیونیستی را افزایش می‌دهد.

وی به گرامیداشت هفته دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: ایثار و فداکاری شهدا در هشت سال دفاع مقدس باید در جامعه گسترش یابد.

آیت‌الله آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود درگذشت آیت‌الله خزعلی را تسلیت گفت و اظهار داشت: ایشان از یاران بسیار نزدیک امام خمینی(ره) بودند که عضویت در شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری را در کارنامه زندگی سیاسی خود داشتند، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز سه بار توسط ساواک دستگیر شده و به زابل، دامغان و گناباد تبعید شدند.

وی بنیاد بین‌المللی الغدیر را از یادگاران آیت‌الله خزعلی نام برد و گفت: ایشان ذوب در ولایت بودند به طوریکه در وصیت‌نامه‌اش قید کرده روی قبرش بنویسند دوستدار آیت‌الله خمینی.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به دیدار اخیر فرماندهان سپاه با مقام معظم رهبری گفت: معظم له د این دیدار راه‌های مقابله با دشمنان را به خوبی ترسیم کردند و فرمودند که باید در مقابل نفوذ دشمنان به هوش باشیم و با آنها مقابله کنیم.

وی تاکید کرد: باید اقتصاد مقاومتی و پیشرفت علمی را جدی بگیریم و راه نفوذ دشمن را مسدود کنیم.

آیت‌الله آل‌هاشم از دستگاه‌های فرهنگی خواست در مقابله با تهاجم فرهنگی جدی و هوشیار باشند.

امام جمعه موقت تبریز بر لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه تاکید کرد و گفت: عدم رعایت حجاب در جامعه سبب افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

اخبار مرتبط با موضوع:

 



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

سید محمد تقی آل‌هاشم

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه موقت تبریز با اشاره به ترور مقام معظم رهبری در ششم تیر ۱۳۶۰ گفت: مقام معظم رهبری امروز پس از ۲۶ سال از رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی، با همان صلابت امام خمینی(ره) کشور را رهبری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، حجت الاسلام سید محمد تقی آل‌هاشم، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، ناکام ماندن ترور مقام معظم رهبری را از الطاف خفیه الهی دانست و افزود: خداوند ایشان را ذخیره ای برای بعد از امام نگه داشتند که باید بر این نعمت شکر کرد.

امام جمعه موقت تبریز همچنین به فرا رسیدن هفته قوه قضاییه اشاره کرد و افزود: شهید بهشتی هم در دوران حیات و هم بعد از شهادت برای جمهوری اسلامی بسیار ارزشمند بودند که امام خمینی (ره) نیز ایشان را به تنهایی یک ملت می دانستند که خار چشم دشمنان بود.

وی افزود: شهید بهشتی هم در قوه قضاییه و هم در مجلس خبرگان رهبری و تصویب قانون اساسی با اصل ولایت فقیه، خدمات شایانی داشت که ثمرات تلاش های او را امروزه در قانون اساسی و به‌ویژه قوه قضاییه که در حل مشکلات مردم و احقاق حقوق آنان، شاهد هستیم.

امام جمعه موقت تبریز در ادامه بر جلوگیری از ریخت و پاش و اسراف در مهمانی‌های ماه مبارک رمضان تاکید کرد و گفت: در این ماه مبارک، اطعام نیازمندان و فقرا و کمک به آزادی زندانیان بالاترین ثواب را به دنبال دارد.

 

اخبار مرتبط با موضوع:

خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا):     شهدای انقلاب به نظام استحکام بخشیدند

                                                   

خبرگزاری مهر :                                 قضات نقش مهمی در احقاق حق مردم دارند

                                                    

واحد مرکزی خبر:                              ضرورت ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه

                                                  

خبرگزاری دانشویان ایران (ایسنا):  

                          ارکان نظام اسلامی با خون شهدایی همچون شهیدبهشتی مستحکم شده است

                                                            

          

 

 



مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

امام جمعه موقت تبریز با تاکید بر عزت ملت ایران در مذاکرات گفت: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در تدوین توافق نهایی به منویات رهبری توجه کند.

 هرگونه توافق هسته ای بايد مطابق با بيانات رهبر انقلاب در مورد رفع يك جاي همه تحريم ها بوده و بر اساس عزت ملت ايران تدوين شودبه گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله سید محمدتقی آل‌‌هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی (ره) این شهر به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر همدلی و همزبانی بین مسئولان و مردم اشاره کرد و افزود: امروز همه وظیفه دارند برای تحقق رهنمودهای رهبری تلاش کنند.

وی با اشاره به نامگذاری سال 94 به عنوان سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی توسط رهبر انقلاب، وحدت مسلمان جهان و وحدت ملت ایران را آرزوی بزرگ امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری اعلام کرد و افزود: تحقق این آرزوی بزرگ مشروط به همکاری و صمیمیت ملت و دولت است.

امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از سخنان خود حملات رژیم سعودی به یمن را محکوم کرد و افزود: حملات وحشیانه سعودی‌ها موجب شده که تاکنون غیر نظامیان بسیاری از جمله کودکان و زنان یمن به خاک و خون کشیده شوند.

وی گفت: مجامع بین‌المللی نیز در برابر حملات سعودی‌ها سکوت کرده و هیچ اقدام عملی برای جلوگیری از نسل کشی انجام نداده‌اند.

امام جمعه موقت تبریز همچنین به مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5 اشاره کرد و گفت: تیم مذاکره کننده در تدوین توافق نهایی باید به منویات رهبر انقلاب در مورد رفع یک جای همه تحریم‌های خارجی بر علیه ایران توجه داشته باشند.

آیت الله آل‌هاشم بیان کرد: تیم مذاکره کننده در تدوین توافق نهایی باید به منویات رهبر انقلاب در مورد رفع یک جای همه تحریم‌های خارجی بر علیه ایران توجه داشته باشند.

امام جمعه موقت تبریز به اهمیت حفظ بهداشت و سلامتی انسان در دین اسلام اشاره کرد و از مسئولان حوزه سلامت کشور خواست در جهت افزایش سطح سلامت مردم بیشتر تلاش کنند.

وی با اشاره به اهمیت کتابخوانی و ترویج آن به ویژه در میان کودکان اظهار کرد: والدین باید با توجه به اهمیت کتابخوانی در رشد فکری آینده‌سازان این کشور کودکان خود را بیشتر با کتاب مانوس کنند.

امام جمعه موقت تبریز در ادامه به وفات بانوی بزرگوار ام‌البنین مادر علمدار کربلا اشاره کرد که به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است.

آیت‌الله آل‌هاشم تصریح کرد: ایشان از جمله زنان برجسته و با ایمان و پر فضیلت تاریخ اسلام است که صبر و استقامت و ولایتمداری از خصوصیات بارز این بانوی بزرگوار به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر لزوم اتحاد، وحدت و همدلی و همزبانی بیشتر بین مسئولان و مردم با یادآوری پیام و آرمان‌های شهدا در این خصوص اظهار کرد: اتحاد و وحدت کشور را از آسیب‌های مختلف محافظت می‌کند و شهدا با همدلی، اتحاد و خون پاک خود کشور را از حملات دشمنان انقلاب مصون داشتند.

امام جمعه موقت تبریز در پایان از تمام نهادها، دستگاه‌های اجرایی و اکیپ‌های فعال امدادی، نظامی، اورژانس و فعالان برقراری امنیت و کاهش حوادث در تعطیلات نوروزی در این استان قدردانی کرد.

اخبار مرتبط:

واحد مرکری خبر:   خطيب جمعه تبريز: قيام مردم يمن نشات گرفته از جريان بيداري اسلامي است

خبرگزاری ایسنا:    تشکر امام جمعه موقت تبریز از تیم مذاکره کننده هسته‌ای

خبرگزاری دفاع مقدس : آیت الله آل هاشم : تمامی مراحل مذاکرات باید مبتنی بر منویات رهبری پیش برود/ قیام مردم یمن نشات گرفته از جریان بیداری اسلامی است

خبرگزاری مهر:  آیت الله آل هاشم:انصارالله یمن براساس خواست مردم حرکت می‌کند/ضرورت توقف سریع حملات

ائل پرس :         امام جمعه موقت تبریز:هرگونه توافق هسته ای بايد مطابق با بيانات رهبر انقلاب در مورد رفع يك جاي همه تحريم ها بوده و بر اساس عزت ملت ايران تدوين شود 

خبرگزاری رسا :   آیت الله آل‌هاشم: آل سعود وارد بازی خطرناکی شده است      
 

 پایگاه اطلاع رسانی آناج :  امام جمعه موقت تبریز:تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در تدوین توافق نهایی به منویات رهبری توجه کند

اهراب نیوز:       امام جمعه موقت تبریز گفت: تحقق شعار سال به نگرش جامع نیاز دارد

 خبرگزاری مهر : انصارالله یمن براساس خواست مردم حرکت می‌کند/ضرورت توقف سریع حملات

 



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه پایه اقتصاد کشور باید بر اساس استفاده از تولید داخلی برنامه‌ریزی شود، گفت: تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور تحقق بیانات رهبری در اجرای اقتصاد مقاومتی است.

 خبرگزاری فارس: راه برون رفت از مشکلات اقتصادی تحقق بیانات رهبری در اجرای اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با یادآوری بیانات روشنگرانه رهبر معظم انقلاب در جمع مردم تبریز، با قدردانی مجدد از حضور پرشکوه و عزتمندانه ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: اگر صدبار هم این تشکر تکرار شود، باز هم جا دارد و باید در مقابل این روحیه و بصیرت ملت ایران تعظیم کرد.

وی یکی از آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری را مسئله توسعه تولید، خودکفایی و پیشرفت اقتصاد کشور دانست و گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو صرفه‌‌جویی، عزم ملی، مدیریت جهادی و افزایش تولید است.

آیت‌الله آل‌هاشم تصریح کرد: حل مشکلات اقتصادی در دست تولیدکنندگان و صنعتگران است و آنها می‌توانند در زمینه ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی و نیز افزایش تولید مفید باشند.

امام جمعه موقت تبریز تنها راه مبارزه با تحریم‌های آمریکایی و غرب را عمل به منویات مقام عظمای ولایت و الزامات اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: مشکلات اقتصادی جامعه در سایه توجه به تولید، صنعت و صرفه‌جویی است.

آیت‌الله آل‌هاشم از تولیدکنندگان خواست نسبت به افزایش کیفیت تولیدات خود حساس باشند، تاکید کرد: تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور و ناکام کردن دشمن در تحمیل تحریم‌ها، تحقق بیانات رهبری در اجرای اقتصاد مقاومتی است.

وی تصریح کرد: بیانات مشفقانه و دلسوزانه رهبری را که حرف دل مردم بود با جان و دل شنیدیم و از اظهار لطف معظم‌له به مردم آذربایجان و از رهنمودهای ایشان در زمینه مسائل سیاست خارجی و داخلی سپاسگزار بوده و نهایت تشکر خود را اعلام می‌کنیم.

امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از سخنانش به پنجم جمادی الاول سالروز ولات با سعادت عقیله بنی هاشم زینب کبری (س) و روز پرستار اشاره کرد و افزود: دختر امیرمومنان علی (ع) یکی از برجسته‌ترین زنان عالم است، این بانوی گرامی علاوه بر تقوا، پارسایی، زهد و عفت و عصمت، قهرمان صبر و استقامت بود و ایشان الگوی مبارزه با ظلم و ستم در تاریخ بشریت شناخته شده است.

 اخبار مرتبط:

واحد مرکزی خبر: 

خطيب جمعه تبريز: اقتصاد مقاومتي راه برون رفت از مشکلات اقتصادي است

خبرگزاری ایسنا:



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

توسط حضرت آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم درنمازجمعه تبریز۹۳/۹/۲۱ 


مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

 

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه حوزه و دانشگاه در کنار هم عامل پیشرفت و دین‌مداری هستند، گفت: حوزه و دانشگاه مکمل هم هستند و این دو قشر باید در مسیر آرمان‌های کشور و تعالی روزافزون حرکت کنند

 

به گزارش   خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز به فرا رسیدن سالروز وحدت حوزه و دانشگاه و شهادت آیت‌الله شهید مفتح اشاره و اظهار کرد: روز 27 آذر به دلیل پاسداشت مقام شهید مفتح و زحمات ایشان در امر پیوند حوزه و دانشگاه، روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گرفته و می‌توان ایشان را حلقه اتصال دانشگاه و حوزه نامید.

وی افزود: حوز‌های علمیه منشاء خیر و برکت و علما دژهای محکم اسلام هستند و دانشجویان و دانشگاهیان سرمایه‌های علمی کشور و برای اداره جامعه ضروری بوده و در مسیر اسلام، انقلاب و ولایت فقیه و اداره کشور دانشگاه و حوزه در حکم واحد هستند.

وی خاطرنشان کرد: ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه در شرایط فعلی بیش از هر زمان دیگر احساس می‌شود، حوزه و دانشگاه مکمل هم هستند و این دو قشر باید در مسیر آرمان‌های کشور و تعالی روزافزون حرکت کنند.

امام جمعه موقت تبریز تصریح کرد: حوزه و دانشگاه در کنار هم عامل پیشرفت و دین‌مداری است و این دو با هم و در کنار هم می‌توانند کشور را اداره کنند.

آیت الله آل‌هاشم با گرامیداشت فرا رسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان گفت: هدف از گرامیداشت اربعین زنده نگه‌داشتن اهداف عاشورا است و باید توجه داشت که حماسه حسینی در کربلا و روز عاشورا تمام نشد.

وی با بیان اینکه اربعین سالار شهیدان دین را بیمه کرد، از عزاداران و عاشقان سالار شهیدان خواست خط، مرام و سیره سیدالشهدا(ع) و احکام پیامبر اکرم(ص) و قرآن مجید را مراعات کنند.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه حضور میلیونی عاشقان سید الشهدا(ع) در اربعین را یک مانور سیاسی و دینی اعلام کرد و گفت: عاشقان سیدالشهدا(ع) سیلی محکمی به دهان آمریکا و استکبار جهانی زده و نشان دادند در مسیر حرکت امام حسین(ع) قرار دارند.

وی در ادامه تأکید کرد: عزاداران حسینی  با تأسی از ظلم‌ستیزی امام حسین(ع)، هیچ گاه شعار مرگ بر آمریکا را فراموش نکنند.

 

 لینک خبرگزاری تسنیم را اینجا کلیک کنید

 لینک خبرگزاری  ایسنا  را اینجا کلیک کنید

 لینک خبرگزاری  خبرگزاری جمهوری اسلامی  را اینجا کلیک کنید

 لینک خبرگزاری  مهر را اینجا کلیک کنید

 لینک واحدمرکزی خبر  را اینجا کلیک کنید

 لینک پایگاه اطلاع رسانی صاعقه را اینجا کلیک کنید

 لینک پایگاه خبری عقاب نیوز را اینجا کلیک کنید

 لینک خبرگزاری دفاع مقدس را اینجا کلیک کنید

 

 



مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

 

 

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به ارتباط ناگسستنی ملت و رهبری، گفت: رهبر معظم انقلاب، روح نظام ، انقلاب و ادامه دهنده راستین راه و روش امام راحل هستند.

 به گزارش  ایرنا  : آیت الله محمدتقی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز، با اشاره به عمل جراحی موفقیت آمیز رهبری، افزود: دعا و نیاش مردم از جمله مردم تبریز برای رهبری نشان دهنده علاقه و الفت شدید بین ولی امر مسلمین و امت اسلامی است که چنین موضوعی در سایر کشورهای جهان دیده نمی شود.

وی گفت: وجود رهبر معظم انقلاب درراس نظام مایه افتخار و صلابت نظام و ملت در عرصه های مختلف شده است.

آیت الله آل هاشم با اشاره به برگزاری هفته نکوداشت تبریز از هفته آینده، از مسوولان برگزاری این همایش بزرگ قدردانی کرد و افزود: مسوولان شهرداری تبریز باید در اجرای این برنامه های متنوع نسبت به حفظ و حراست از ارزش های اسلامی و دینی بیشتر توجه کنند.

وی گفت: شهر تبریز در طول تاریخ از جهات مختلف تاثیر گذارترین شهر ایران بوده و شهرت شهر اولین ها به تبریز بسیار بجا و واقع بینانه است.

آیت الله آل هاشم وجود عالمان دینی بزرگ و علامه های مشهور جهان تشیع شامل حضرات آیات امینی، طباطبایی و جعفری، سرداران شهید بزرگ دوران دفاع مقدس و سایر شخصیت های ادبی و فرهنگی رااز جمله ویژگی های ممتاز تبریز دانست.

وی 27 شهریور سالروز وفات محمدحسین شهریار شاعر چیره دست و ادیب معاصر را مورد اشاره قرار داد و از وی به عنوان شاعری که تمام عمر پربرکت خود را در راه اعتلای فرهنگ اسلامی و ایرانی صرف کرد، یاد نمود و گفت: باید این روز بزرگ در شان و منزلت این شاعر آذربایجانی بزرگ داشته شود.

آیت الله آل هاشم خدمات ادبی و فرهنگی شهریار به نظام و همچنین دوران دفاع مقدس را بسیار وسیع خواند و افزود: نباید این خدمات ارزشمند از ذهن ها فراموش شود.

خطیب جمعه موقت تبریز همچنین به 19 و 20 شهریور سالروزهای وفات و شهادت آیت الله طالقانی و آیت الله مدنی اشاره کرد و گفت: هر دوی این شخصیت های مبارز و مجاهدان نستوه راه انقلاب از جمله یاران نزدیک و وفادار امام راحل بودند که تمام عمر خود را در راه اسلام و انقلاب سپری کردند.

آیت الله آل هاشم 22 شهریور(1299 شمسی) سالروز شهادت شیخ محمد خیابانی از مبارزان راه آزادی در دوران مشروطه را گرامی داشت و گفت: این شیخ آزادی خواه از شخصیت های مبارز و جزو افتخارات مردم تبریز و آذربایجان است که در راه مبارزه برای آزادی ایران به شهادت رسید.

لینک خبرگزاری جمهوری اسلامی را اینجا کلیک کنید

لینک خبرگزاری تسنیم را اینجا کلیک کنید

لینک خبرگزاری مهررا اینجا کلیک کنید

لینک واحدمرکزی خبر  را اینجا کلیک کنید

لینک پایگاه اطلا رسانی صاعقه را اینجا کلیک کنید

 لینک پایگاه خبری عقاب نیوز را اینجاکلیک کنید

 لینک پایگاه اطلا رسانی آناج را اینجا کلیک کنید

لینک پایگاه اطلاع رسانی خاروانا را اینجا کلیک کنید

لینک خبرگزاری رسا  را اینجا کلیک کنید

لینک خبرگزاری نیوهاپ  را اینجا کلیک کنید

لینک افسران جنگ نرم را اینجا کلیک کنید



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه موقت تبریز با اشاره به اینکه ایران در مسئله هسته‌ای وارد مرحله برگشت‌ناپذیری شده است، گفت: حرکت علمی هسته‌ای، به هیچ وجه نباید متوقف و یا حتی کُند شود.

به گزارش خبرگزاری  تسنیم از تبریز، آیت الله سید محمد تقی آل‌‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به اینکه ایران در مسئله هسته‌ای وارد مرحله برگشت‌ناپذیری شده است، اظهار کرد: ملت و دولت ایران استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را حق مسلم خود می‌داند.

وی افزود: تجربه نشان داده است که جمهوری اسلامی به ‌هر میزان که در عرصه‌های مختلف به پیشرفت‌های بزرگ نائل شود، به همان میزان بر کینه‌ورزی‌های دشمنان انقلاب اسلامی به سرکردگی آمریکا افزوده می‌شود.

امام جمعه موقت تبریز تصریح کرد: پیشرفت‌ها و دستاوردهای هسته‌ای که تا به امروز به دست آمده‌اند، در واقع بشارت و مژده‌ای برای ملت ایران است که می‌توانند راه‌های منتهی به قله‌های رفیع علم و فناوری را بپیمایند، بنابراین حرکت علمی هسته‌ای، به هیچ وجه نباید متوقف و یا حتی کُند شود.

آیت الله آل‌هاشم با بیان اینکه روز ملی فناوری هسته‌ای نماد عزم واداره ملت ایران است، گفت: فناوری هسته‌ای نتیجه اعتماد به‌نفس ملت ایران بوده که با نیت توسعه کشور انجام شده است.

وی اضافه کرد: ایران اسلامی هر روز در صدد تصرف قله‌های رفیع‌تری از ایمان، فداکاری، رشادت و علم و دانش است که جایگاه ویژه‌ای به آن بخشیده است ولی دشمنان آن را نمی توانند درک کنند.

امام جمعه موقت تبریز همچنین به 24 فروردین وفات بانوی بزرگوار ام البنین مادر علمدار کربلا اشاره کرد که به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است.

آیت الله آل هاشم تصریح کرد: ایشان از جمله زنان برجسته و با ایمان و پر فضیلت تاریخ اسلام است که صبر و استقامت و ولایتمداری از خصوصیات بارز این بانوی بزرگوار به شمار می‌رود.

 

اخبار مرتبط با ابن موضوع:

ایرنا :                                   پوشش همگانی بیمه و ارتقای بخش سلامت مورد تاکید است

خبرگزاری مهر :                   دولت توصیه‌های رهبری در خصوص بهبود بهداشت جامعه را عملی کند

واحد مرکزی خبر تبریز :        مذاکره کنندگان هسته اي با اقتدار عمل کنند

خبرگزاری فارس :               هیچ یک از دستاوردهای هسته‌ای تعطیل‌بردار نیست

 

هیچ یک از دستاوردهای هسته‌ای تعطیل‌بردار نیست

 

 



مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

تبریز- ایرنا- امام جمعه موقت تبریز بر لزوم توجه ویژه مسوولان به مساله اقتصاد و فرهنگ تاکید کرد.

 آیت الله سید محمد تقی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز، با تبریک سال نو به مردم، اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال ˈاقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ باید همه مردم و مسوولان در تحقق این موضوع تلاش کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است، ادامه داد: تحقق شعار امسال از عهده یک شخص و وزارتخانه برنمی آید، بلکه همه باید به این موضوعات حساسیت داشته باشیم.

وی گفت: دشمن سال هاست اقتصاد و فرهنگ کشور ما را مورد هجمه قرار داده تا خللی به نظام اسلامی وارد کند، ولی تاکنون نتوانسته راه به جایی ببرد و از این پس نیز نخواهد نتوانست.

امام جمعه موقت تبریز همچنین بر لزوم گسترش فرهنگ اسلامی در جامعه به خصوص در بین جوان ها و خانواده ها تاکید کرد.

آیت الله آل هاشم در بخش دیگری از خطبه ها، با اشاره به اعزام کاروان های راهیان نوربه مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: کسانی که در این روزها بازدید از مناطق عملیاتی و عزیز نگه داشتن یاد شهدا را انتخاب کرده اند، باید مود تقدیر قرار گیرند و ما نیز از آن ها تشکر می کنیم.

وی با اشاره به دوم فروردین روز جهانی آب، گفت: آب برای حیات بشری خیلی مهم است و همه چیز در دنیا به آن احتیاج دارد باید با صرفه جویی در مصرف آن به فکر دیگران بوده و از اسراف بپرهیزیم.

امام جمعه موقت تبریز با یادآوری سوم فروردین روز هواشناسی، تاکید کرد: اطلاعات هواشناسی در بسیاری از مسایل به خصوص کشاورزی و مسافرت کاربرد دارد که بسیار با اهمیت به شمار می رود.

آیت الله آل هاشم از مردم خواست با توجه به ایام فاطمیه حرمت این روزها را نگه دارند.

 



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

آیت الله آل هاشم:
 
قیام امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر بود/ با امر به معروف و نهی از منکر آبروی مسلمانان حفظ می شود
 
تبریز- خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت تبریز گفت: قیام امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر بود و مسلمانان با امر به معروف و نهی از منکر آبروی یکدیگر را حفظ کنند.
 

 

 

 

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدتقی آل‌هاشم در جمع نمازگران جمعه با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم گفت: در ماه محرم مسلمانان از آرمان های امام حسین (ع) درس بگیرند و با امر به معروف و نهی از منکر کردن برادران خود بتوانند شاهد جامعه ای سالم تر باشند.

وی افزود: آیت الله قاضی طباطبایی، خمینی آذربایجان نامیده می شد و ایشان در حوزه علمیه قم یکی از شاگردان برجسته امام خمینی (ره) بودند.

امام جمعه موقت تبریز اضافه کرد: آیت الله قاضی طباطبایی یک شخصیت روحانی و روحانی پرور داشتند و به این علت وی را خمینی آذربایجان می نامیدند.

آیت الله  آل هاشم با اشاره به شهادت حسین فهمیده شهید سیزده ساله در زمان جنگ تحمیلی گفت: در زمان جنگ تحمیلی حسین فهمیده با بستن نارنجک بر کمر خود زیر تانگ دشمن رفت و آنها را نابود کرد و به شهادت رسید.

وی ادامه داد: در روز سیزده آبان ماه سالجاری مردم هم صدا با یکدیگر از آرمان های انقلاب اسلامی دفاع خواهند کرد و در مقابل دشمانان خواهند ایستاد.

آیت الله آل هاشم روز سیزده آبان ماه را روز مبارزه با استکبار جهانی دانست و افزود: در روز سیزده آبان ماه در کشور حوادث مهمی رخ داده است و در این روز مردم زیادی از کشور برای دفاع از آرمان های امام خمینی (ره) به شهادت رسیدند.

وی تکریم بازنشستگان را برای نهادها، سازمان ها و ادارات ضروری دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه بازنشستگان آیینه شاغلان هستند، باید در هر زمان توسط نهادهای مربوطه از مقام آنها تجلیل شود، چرا که در کار تجربه مهم تر از علم به شمار می رود.

خبرهای مرتبط:

خبرگزاری فارس

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران

پایگاه خبری تحلیلی عرش نیوز

 



 مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

تبریز- امام جمعه موقت تبریز گفت: با تدبیررهبر معظم انقلاب خلق حماسه سیاسی در انتخابات بوقوع پیوست.

آیت ا... ˈسیدمحمد تقی آل هاشمˈ در خطبه های نماز جمعه تبریز با تقدیر از حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی اظهارکرد: ما از هر لحاظ مدیون رهبر معظم انقلاب هستیم که با تدابیر هوشمندانه خود نقشه های دشمنان را خنثی کردند.

وی افزود: بعد از امام راحل(ره)، معظم له با درایت و هوشمندی تمام مشکلات موجود را حل و کشور را از تمام گردنه ها بخوبی رهبری کردند.

امام جمعه موقت تبریز گفت: به منتخب مردم تبریک می گوییم و امیدواریم که با تدبیر و درایت و تشریک مساعی در جهت حل مشکلات جامعه، معیشتی مردم و رفع معضل بیکاری تلاش کند.

وی از حضور سایر نامزدهای ریاست جمهوری در عرصه انتخابات تقدیر کرد و افزود: امروز دوران رقابت تمام شده و بقیه نامزدها باید دست در دست هم دولت جدید را در مسیر خدمت به کشور یاری دهند.

آیت ا... آل هاشم خاطرنشان کرد: حضور گسترده و با شکوه مردم در انتخابات به همه جهانیان نشان داد آنان به نظام، کشور و روحانیت علاقه دارند و هرگز تحت تاثیر تبلیغات بیگانگان قرار نمی گیرند.

وی با اشاره به سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران گفت: این شهید بزرگوار در دوران دفاع مقدس ایثارگری و جانفشانی های زیادی در راه کشور انجام داد.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به سالروز صدور فرمان امام خمینی مبنی بر تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهارکرد: تبلیغ احکام اسلامی وظیفه همگانی است اما روحانیان و مراجع تقلید برای گسترش اسلام در جای جای بلاد اسلامی باید همت مضاعف داشته باشند.

منبع : ایرنا



  مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

 

امام جمعه موقت تبریز گفت: دشمنان بار دیگر به انتخابات ریاست‌جمهوری چشم دوخته و امیدوار به نبود مشارکت مردم در این صحنه سیاسی هستند، اما بار دیگر مردم با حضور جهادی در انتخابات ریاست جمهوری حماسه سیاسی را رقم خواهند زد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم امروز در نخستین خطبه‌های نماز جمعه تبریز در سال 92 به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اشاره کرد و افزود: امروز همه وظیفه دارند برای تحقق رهنمودهای رهبری تلاش کنند.

وی گفت: نامگذاری امسال از سوی رهبری به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی خیلی دقیق و اجرایی شدن آن به نفع کشور و ملت است.

امام جمعه موقت تبریز تصریح کرد: دشمنان در سال 91 خیلی تلاش کردند ملت ایران را منزوی کنند اما به فضل الهی درست عکس این عمل شد.

آیت‌الله آل هاشم ادامه داد: ملت ایران نه تنها منزوی نشد بلکه در دنیا با چشم تکریم و احترام به جمهوری اسلامی و ملت ایران نگریسته می‌شود.

وی مشارکت‌ حماسی مردم در انتخابات خرداد امسال را از ضروریات نامگذاری سال‌جاری به نام «حماسه سیاسی» دانست و اظهار کرد: حضور سیاسی مردم در انتخابات پیش‌رو نشان‌دهنده تجدید عهد با آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) و تثبیت نظام و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و مقام معظم رهبری است. حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری می‌تواند حماسه بزرگی باشد. 

حمایت از تولید ملی باید در سال حماسه اقتصادی باید ادامه یابد

آیت‌الله آل‌هاشم اقتصاد مقاومتی را محور ایستادگی مردم دانست و خاطرنشان کرد: حمایت از تولیدات ملی، خودکفایی در محصولات اقتصادی و تجاری‌سازی علم و فن‌آوری در سال حماسه اقتصادی باید بیش از گذشته مورد توجه مسئولان نظام قرار گیرد.

مسئولان مشکلات مردم را حل کنند

وی همچنین خواستار مهار تورم و گرانی از سوی دولت شد و  گفت: مدیران باید به مشکلات مردم رسیدگی کنند. 

امام جمعه موقت تبریز در ادامه خطبه‌های نماز جمعه امروز تبریز با اشاره به فرارسیدن عید نوروز اظهار کرد: صله ارحام، نظافت خانه و منزل و رأفت و عطوفت اسلامی و آشتی میان مردم از سنت‌‌های خوب این ایام است که باید تقویت شود.

وی با اشاره به معنای واقعی عید از نگاه اسلام و حضرات معصومان (ع) تاکید کرد: عید واقعی بنا به فرمایش امام صادق (ع) روزی است که در آن معصیت نشود و بنابراین هر روزی که در آن معصیت صورت نگیرد برای انسان مسلمان عید است.

امام جمعه موقت تبریز تصریح کرد: عید نوروز فرصتی برای پاک‌سازی درونی و کسب فضایل اخلاقی است و همانگونه که ظواهر پاکیزه می‌شوند، درون نیز باید پاک و آراسته شود.

تکریم و احترام به ایام فاطمیه

وی افزود: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند هم میهنان عزیز توجه داشته باشند، ایام فاطمیه در اواسط روزهای عید واقع شده پس تکریم این ایام بر همه لازم است.

آیت الله آل‌هاشم  گفت: اسلام دین فطرت است که هم بر شادی و هم بر حزن و اندوه در جای خود تاکید می‌کند. 

وی بار دیگر تکریم و احترام به ایام فاطمیه در اواسط روزهای عید را ضروری دانست.

براساس این گزارش، در نماز جمعه این هفته تبریز متن کامل پیام مقام معظم رهبری تهیه شده از سوی روابط عمومی شهرداری منطقه پنج تبریز بین نمازگزاران توزیع شد.

منبع : خبرگزاری فارس

 

 



  مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

 

آیت الله آل هاشم:
امام حسین (ع) فرهنگ نماز را در جامعه پیاده کرد
تبریز – خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت تبریز گفت: حضرت اباعبدالله حسین (ع) و یارانش در کربلا فرهنگ نماز را در جامعه پیاده و نهادینه کردند.

 

به گزارش خبرنگار مهر ، آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم در خطبه های امروز نماز جمعه تبریز با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: سید شهدا در این زمینه یکی از ارکان مهم اسلام است و ایشان به خوبی نشان دادند که دین مبین اسلام بسیار والاتر و شیرین تر از جان خود و اقوامشان است و در راه تبلیغ اسلام از جان گذشتگی کردند.

وی با بیان اینکه شهادت حضرت اباعبدالله حسین و یارانش اسلام را بیمه کرد ، افزود: ما نیز باید در نخستین گام ، خود و خانواده مان را در مسیر اسلام قرار داده و سپس دیگران را به دین اسلام دعوت کنیم.

آیت الله آل هاشم ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز پس از حضرت امام خمینی(ره) نقش بسزایی در احیای امر به معروف و نهی از منکر ایفا کردند و در مقابل مستکبرین دنیا و دشمنان اسلام همچنان ایستاده و از اسلام دفاع می کنند.

امام جمعه موقت تبریز در ادامه از عزاداران حسینی خواست ضمن مراعات شئونات عزاداری ، در برگزاری سنتی عزارداری و مکتب قدیمی و شرعی عزاداری در کوچه ، بازار و مساجد ضمن برگزاری هر چه باشکوه تر ، دقت کافی داشته باشند.

وی در خصوص خودکفایی گندم در کشور نیز گفت: کشاورزان و روستاییان که نقش مهمی در آسایش مردم کشور و همچنین مانع دست دراز کردن ملت ایران به بیگانان ایفا می کنند ، در بخش کشت و برداشت تلاش مضاعفی انجام داده و توجه خاصی داشته باشند چراکه خداوند در زراعت برکت خاصی قائل است.

وی در ادامه خطبه های نماز جمعه تبریز ضمن قدردانی از رزمندگان رزمایش مشترک پدافند هوایی ارتش و سپاه در نیمه شرقی کشور اظهار کرد: این رزمایش دشمن شکن بوده و موجب شادی دوستان شده است و دشمنان اسلام به قدرت نظامی کشور پی برده و اعتراف کرده اند.

 

 



 مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

امام جمعه موقت تبریز گفت: داوطلبان انتخاباتی که به مجلس راه می یابند، باید اعتقاد و التزام عملی به " ولایت مطلقه فقیه " داشته باشند.

آیت الله سیدمحمد تقی آل هاشم در خطبه های نمازجمعه تبریز افزود: افرادی که دارای تقوا، تعهد و روحیه تعبد در مقابل خداوند باشند، برای مجلس انتخاب شوند.

وی، گفت: وظیفه ما در مقابل خون شهدا بسیار سنگین است و باید افرادی را انتخاب کنیم که به منابع قدرت و ثروت متصل نباشند و فقط به فکر اسلام، انقلاب و خدمت به مردم بوده و ولایتمدار باشند.

آیت الله آل هاشم با اشاره به تاثیرگذاری انقلاب اسلامی در تحولات جهانی خاطر نشان کرد: اهداف بلند امام خمینی (ره) در 33 سال گذشته هر سال بیش از سال پیش محقق می شود و امروز این انقلاب به جای جای دنیا صادر شده است.

وی اضافه کرد: با فرار عبدالله صالح از یمن دیکتاتور دیگری پس از دیکتاتور های تونس، مصر و لیبی سقوط کرد و امیدواریم آل خلیفه دیکتاتور بحرین نیز به وسیله مسلمانان با ایمان این کشور به زودی سقوط کند.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: 22 بهمن ماه یکی از یوم الله ها بوده که در حقیقت روز تجدید حیات اسلام است.

وی افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی اسلام ناب محمدی را احیا و امروز به عنوان الگو الهام بخش انقلاب ها و بیداری اسلامی ملت های جهان شده است.

وی همچنین فرا رسیدن سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) را تسلیت و آغاز دوران امامت حضرت ولی عصر(عج) و میلاد پر برکت پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق(ع) را به مسلمانان و شیعیان تبریک گفت.



  مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

خبرگزاري فارس: امام جمعه موقت تبريز گفت: حضرت آيت‌الله خامنه‌اي پس از امام راحل بيشترين خدمات را به اسلام و انقلاب داشته و زحمات بسياري را در راه تعالي جامعه اسلامي متحمل شده و بنابراين احترام و اطاعت به ايشان بر همگان واجب است.

خبرگزاری فارس: ‌آيت‌الله خامنه‌اي زحمات بسياري را در راه تعالي جامعه متحمل شده است

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محمدتقي آل‌هاشم امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه تبريز اعياد شعبانيه و ماه شعبان را فرصت مناسبي براي خودسازي و معرفت دانست. * احترام به ولايت فقيه رسالت جامعه اسلامي است آيت‌الله آل‌هاشم با اشاره به سفارش حضرات معصومين و نبي‌مكرم اسلام مبني بر احترام به بزرگان و مربيان و والدين اظهار داشت: احترام به علماي اسلامي بنا به فرمايش نبي‌مكرم اسلام احترام به رسول گرامي خدا است و بي‌حرمتي به علمايي كه دين و مباني الهي را ترويج مي‌كنند در حقيقت بي‌احترامي به پيامبر اسلام است. وي بيان داشت: بر همين اساس و با توجه به جايگاه نايب حضرت وليعصر (عج) احترام به ولايت فقيه رسالت جامعه اسلامي است. امام جمعه موقت تبريز گفت: حضرت آيت‌الله خامنه‌اي پس از امام راحل بيشترين خدمات را به اسلام و انقلاب كرده است و زحمات بسياري را در راه تعالي جامعه اسلامي متحمل شده و بنابراين احترام و اطاعت به ايشان بر همگان واجب است. * تضعيف شوراي نگهبان حرام است امام جمعه موقت تبريز با اشار ه به فرار رسيدن سالروز آغاز به كار شوراي نگهبان در كشور اظهار داشت: اين شورا منشا خدمات بسياري در جامعه بوده است و حفظ و حرمت به آن بر همه لازم است. آيت‌الله آل‌هاشم با بيان اينكه شوراي نگهبان از اركان مهم نظام اسلامي است، عنوان داشت: تضعيف شوراي نگهبان حرام‌ و تقويت آن بر همگان واجب است. وي همچنين با تاكيد بر ضروت حفظ و حرمت سالمندان و والدين در جامعه تصريح كرد: احترام والدين و كساني كه در تربيت و پرورش ما كوشيده‌اند واجب و لازم است. * شعبان فرصت مناسبي براي خودسازي و ورود به ماه مبارك رمضان است امام جمعه موقت تبريز با اشاره به فرا رسيدن ماه شعبان و اعياد شعبانيه اظهار داشت: مناسبت‌ها و اعياد و مواليد بزرگي در اين ماه قرار دارند كه لزوم توجه بيشتر به بركات معنوي اين ماه را مي‌رساند. وي خاطرنشان كرد: ‌اين ماه در ديدگاه بزرگان اسلامي و ائمه اطهار (ع) از جايگاه خاصي برخوردار است و ماه نبي‌مكرم اسلام نام گرفته است. آل‌هاشم اظهار داشت: ماه شعبان فرصت مناسبي براي خودسازي و ورود به ماه مبارك رمضان است و از برجسته‌ترين اعمال در اين ماه عبادت و خودسازي است. * پاسداران شجاعت را از مكتب حسيني آموختند وي با اشاره به ميلاد امام حسين (ع) و روز پاسدار اظهار داشت: پاسداران انقلاب اسلامي از آغاز انقلاب در خدمت انقلاب و پشتيبان ولايت فقيه بودند. آل‌هاشم ادامه داد: پاسداران به همراه ارتشيان در دفاع از كيان اسلامي در دوران دفاع مقدس جانفشاني كردند. وي همچنين به روز جانباز و بهزيستي اشاره كرد و بيان داشت: كساني كه در جامعه در حمايت از معلولان و افراد كم توان تلاش مي‌كنند منشا خدمات بزرگي به جامعه هستند. * جوانان سرمايه‌هاي ارزشمند انقلاب اسلامي هستند امام جمعه موقت تبريز با اشاره به روز جوان و ميلاد حضرت علي‌اكبر (ع) اضافه كرد:‌ جوانان سرمايه‌هاي ارزشمند انقلاب اسلامي هستند كه در بخش‌هاي مختلف كشور منشا خدمات بسياري هستند. وي افزود: جوانان در زمينه‌هاي مختلف علمي و دفاع از كيان اسلامي از همان آغاز انقلاب در كشور مشغول بوده‌اند و در حال حاضر نيز جوانان در مسئوليت‌هاي مهم و جايگاه‌هاي كه مشغول خدمت به انقلاب و نظام هستند. آل‌هاشم با اشاره به فرار رسيدن نيمه شعبان اظهار داشت‌: تكريم اين روز بزرگ با آذين‌بندي خيابان‌ها و معابر و برپايي جشن‌هاي متعارف و شرعي لازم است. وي خاطرنشان كرد: مداحان اهل بيت (ع) در اين روز با اشعار و مداحي‌ها به ذكر مناقب و فضايل اهل‌بيت (ع) و آن امام همام بپردازند.



مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

خبرگزاري فارس: امام جمعه موقت تبريز گفت: استقبال تاريخي مردم قم از مقام معظم رهبري سبب نگراني و يأس دشمنان انقلاب شد و كمر آنها را شكست.


به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محمدتقي آل‌هاشم امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه مصلاي امام خميني (ره) تبريز استقبال مردم متدين و انقلابي قم را از مقام معظم رهبري، نشانه غيرت ديني آنان خواند و اظهار داشت: اين استقبال، از وجود پايگاه عميق رهبر انقلاب ميان توده مردم و روحانيت حكايت دارد. وي تصريح كرد: اين استقبال تاريخي اميد دشمنان را به ياس تبديل كرده و به تمام ايادي داخلي ثابت كرد كه ايران اسلامي با رهبري داهيانه مقام عظماي ولايت راه خود را شناخته و با عزت و اقتدار تمام به رشد و بالندگي خود ادامه خواهد داد. آل‌هاشم وحدت روحانيت با ملت و مراجع تقليد با مردم را از ويژگي‌هاي سفر مقام عظماي ولايت به قم دانست و اظهار داشت: اين همه شور و استقبال با وجود تبليغات دشمنان نظام عليه روحانيت، نظام و رهبري، بي‌نظير بود. امام جمعه موقت تبريز در ادامه به سفر غرورانگيز رئيس جمهور ايران اسلامي به لبنان اشاره كرد و افزود: سفر احمدي‌نژاد به لبنان بسيار پربركت و تاثيرگذار در منطقه خاورميانه و جهان بود و رئيس‌ جمهور كشورمان با هوشياري نقشه غربي‌ها را براي تفرقه‌افكني در دنياي اسلام خنثي كرد. وي ادامه داد: اين سفر نشان داد كه آرمان‌ها و ايده‌هاي امام راحل (ره) در خصوص صدور انقلاب و انديشه‌هاي اسلامي رفته رفته جامه عمل به خود مي‌پوشد كه اين امر براي تمام مسلمانان جهان غرورانگيز است. آل‌هاشم در ادامه با بيان اينكه حج يكي از رمزهاي بقاي اسلام و جهاني شدن آن است، اظهار داشت: حج كانون معرفت الهي است و بهترين مكان براي نزديك شدن به پروردگار متعال است. امام جمعه موقت تبريز از حجاج ايراني كه به عنوان سفيران جمهوري اسلامي ايران محسوب مي‌شوند، خواست ضمن رعايت ادب، نظافت و حفظ وحدت مراقب و هوشيار باشند لطمه‌اي به وحدت اسلامي نخورد. وي از حجاج ايراني خواست ضمن رعايت شئونات حج مسائل نظام جمهوري اسلامي را در نظر بگيرند و در كنار اعمال ديني وحدت اسلامي را در نظر گرفته و دنبال مسائل مادي و خريدهاي غيرضروري نباشند. آل‌هاشم همچنين اظهار داشت: تربيت فرزند امر مهمي است كه در خانواده و مدرسه شكل مي‌گيرد و بايد والدين و معلمان به آموزش و تربيت اخلاقي دانش‌آموزان توجه جدي كنند. ‌وي بر ضرورت همكاري بيشتر خانواده‌ها و مسئولان مدارس تاكيد كرد و ادامه داد: براي جلوگيري از تربيت دوگانه و تقويت باورهاي ديني و مباني شخصيتي دانش‌آموزان بايد هماهنگي بيشتري بين اين دو نهاد اصلي اجتماع وجود داشته باشد. امام جمعه موقت تبريز گفت: موفقيت آموزش و پرورش و تربيت صحيح نسل جوان كشور در گرو ارتباط تنگاتنگ اين دو كانون مهم اجرايي است. آل‌هاشم با اشاره به اول آبان ماه سالروز شهادت آيت‌الله سيدمصطفي خميني فرزند خلف معمار كبير انقلاب، تصريح كرد: اين عالم رباني و فقيه نقش اساسي در بيداري انقلاب و قيام‌هايي عليه دشمن زبون و طاغوتيان داشته است. وي، با تبريك هفته تربيت‌بدني، توجه به ورزش و جامعه سالم را از آموزه‌هاي بسيار مهم و اصلي دين اسلام عنوان كرد و اظهار داشت: بايد توجه داشت كه بدون روح و جسم سالم، وجود جامعه‌اي سالم و شاداب تصوري باطل است و بايد همگان از تمام رده‌هاي سني به ورزش اهميت قائل شوند. آل‌هاشم اضافه كرد: اهميت و بركات ورزش بر هيچ كسي پوشيده نيست و اثرات آن در جسم و روح انسان كاملا محسوس و ملموس است.



صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد